Hoi!
Twee jaar geleden heb ik een mamafiets gekocht (Sparta Amzone Trendy-ivm keuze in framematen) omdat ik niet met een voorzitje op een gewone fiets pas. Ik ben nogal klein (vooral hele korte benen en armen) en stevig en het paste gewoon voor geen meter! Mijn zoontje had mijn buste als oorwarmers,werkte dus niet. Met een zitje voor is de mamafiets wel prettig. Ik had de kleinste framemaat (kan dan met het zadel op de laagste stand nog niet met mijn voeten op de grond, maar goed...)
Inderdaad HAD, want ik heb de fiets weer ingeruild!
Wat me niet beviel was dit: de fiets is erg zwaar (keer zo zwaar als een doorsnee fiets), ik ben zelf ook erg zwaar en de wielen zijn een slag kleiner. Als ik dan het viaduct of de brug over moest trapte ik me helemaal het leplazerus. Op het moment dat ik zonder kind wat op de fiets wilde doen, dan zat ik op een rare kleine veel te zware fiets met een enorm breed stuur (past niet overal).
Omdat ik er niet nog een gewone fiets naast wil hebben (te duur en geen plek in de schuur) heb ik de fiets ingeruild. Ik heb nu een degelijke gewone fiets met een fietskar. En dat bevalt prima! Zonder kinderen? Kar en achterzitje eraf en klaar is kees. Gewoon lekker fietsen! Ik gebruik de fiets nu ook veel meer, Bjarne kan mee en dat is prettig. Ik heb een luxe fietskar gekocht (Kidcar comfort) en hij is me elke euro waard. Licht, wendbaar, veilig en zo om te bouwen tot wandelwagen. Met regen zitten de kids allebei droog achterin.
Als ik te veel geld zou hebben en een hele grote schuur, dan had ik de moederfiets misschien wel bewaard. Als extra fiets om te kunnen fietsen met een klein kind voorop. Maar goed, dat heb ik niet en dit bevalt goed zo!
groetjes Dionne