Fiets

Ik heb ook een moeder-fiets! Ideaal met kindjes voorop!

Nu zit ik even zonder voorzitje, omdat joralt achterop zit of ze zitten samen in de fietskar!
Zonder voorzitje vind ik het wel beetje lompig...

Hoi!

Twee jaar geleden heb ik een mamafiets gekocht (Sparta Amzone Trendy-ivm keuze in framematen) omdat ik niet met een voorzitje op een gewone fiets pas. Ik ben nogal klein (vooral hele korte benen en armen) en stevig en het paste gewoon voor geen meter! Mijn zoontje had mijn buste als oorwarmers,werkte dus niet. Met een zitje voor is de mamafiets wel prettig. Ik had de kleinste framemaat (kan dan met het zadel op de laagste stand nog niet met mijn voeten op de grond, maar goed...)

Inderdaad HAD, want ik heb de fiets weer ingeruild!

Wat me niet beviel was dit: de fiets is erg zwaar (keer zo zwaar als een doorsnee fiets), ik ben zelf ook erg zwaar en de wielen zijn een slag kleiner. Als ik dan het viaduct of de brug over moest trapte ik me helemaal het leplazerus. Op het moment dat ik zonder kind wat op de fiets wilde doen, dan zat ik op een rare kleine veel te zware  fiets met een enorm breed stuur (past niet overal).

Omdat ik er niet nog een gewone fiets naast wil hebben (te duur en geen plek in de schuur) heb ik de fiets ingeruild. Ik heb nu een degelijke gewone fiets met een fietskar. En dat bevalt prima! Zonder kinderen? Kar en achterzitje eraf en klaar is kees. Gewoon lekker fietsen! Ik gebruik de fiets nu ook veel meer, Bjarne kan mee en dat is prettig. Ik heb een luxe fietskar gekocht (Kidcar comfort) en hij is me elke euro waard. Licht, wendbaar, veilig en zo om te bouwen tot wandelwagen. Met regen zitten de kids allebei droog achterin.

Als ik te veel geld zou hebben en een hele grote schuur, dan had ik de moederfiets misschien wel bewaard. Als extra fiets om te kunnen fietsen met een klein kind voorop. Maar goed, dat heb ik niet en dit bevalt goed zo!

groetjes Dionne

Ik had een gewone fiets en dacht, daar zet ik gewoon de zitjes op... Dat werkte dus niet helemaal. Veel te weinig ruimte! De mama fietsen vind ik erg mooi, maar idd ook erg duur. Ik heb nu een fiets van Pioneer, die is met de instap ook ruimer dan een gewone fiets, en daar passen we makkelijk metr zijn drieën op. Ik heb er inmiddels wel zo'n dubbele standaard op laten zetten, en een bagagedragerverlenger (leuk woord ook ja). Die standaard voor de stabiliteit en die verlenger zodat er beha,ve een zitje ook nog fietstassen op passen. Ik moet er ook regelmatig boodschappen mee doen. Bevalt prima zo!

Sabine

Nou echt super toevallig, ik loop vandaag langs de hema hebben ze een moeder fiets daar in de aanbieding! Een lichtblauwe, grappige fiets eigenlijk...
Hij was nu maar 260 euro dus ik heb hem gewoon gekocht! Beetje impulsief, ik ging eigenlijk de stad in voor een laptop (zie andere topic) jeetje en dan koop ik dus opeens een fiets! Zou het door de hormonen kopen, dat geld uitgeven als een malle?
Ik ben er heel blij mee, moet nog even wennen aan het brede stuur en hij is inderdaad wel wat zwaarder dan een normale fiets maar denk dat ik er wel snel aan gewend ben. Jammer dat ze nog niet mee mag! Ze is pas 4,5 maand, dus dat duurt natuurlijk nog wel een tijdje. Toch heb ik mezelf ervan overtuigd dat ik die fiets nu niet kon laten staan
Ik verheug me zo op fietsen met mijn kleine meisje voorop! Lekker kletsen en zingen en vanalles aanwijzen, met haar haartjes in de wind. Super. Haha, tegen de tijd dat ze mee kan is het waarschijnlijk hartje winter dus dat komt mooi uit...
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Liefs Sarah

hallo,
op marktplaats een sparta amazone gekocht met zitje voor en achter, mandje, fietstassen. ook op marktplaats een baby-mee gekocht kan je baby vanaf 3 a 4 maanden in de maxi cosi mee achterop. hij vindt het geweldig ik vind het geweldig en dat voor een prikkie over een maand of 5 zit hij alweer  in het voorzitje.  lang leve 2 de hands.
groetjes knof

Hoi,

Ik vond de Sparta ook te duur, heb dus een Montegro gekocht voor 350€ vorig jaar. Maar ik vond hem helemaal niet lekker fietsen. Ik kreeg hem van mijn man, dus ik vond het een beetje lullig om te zeggen. Totdat hij er zelf mee weg ging. Wat een rotfiets zei hij. Ik was blij dat hij dat ook vond, dus hebben we hem ingeruil voor een Sparta Trendy.

Deze fiets is veel degelijker en fiets veel lekkerder. Ik ben nu dus eigenlijk dubbel zo duur uit want ik kreeg nog maar 200€ terug voor die andere fiets.
Maar ik denk dat je die Sparta wel weer heel goed kan verkopen op Marktplaats straks als je hem niet meer gebruikt. Ik had hem trouwens voor 750€ nieuw, adviesprijs is 899. Maarja die fietsstoeltjes zijn ook heel duur hoor.
Ik moest er 2 hebben. Voor en achter en een fietstas was ook wel handig en een buggydrager. Kwam het nog op  900 euro. maarja.
En van de week kreeg ik van mijn werk ook zo'n fietsplan.... Schiet lekker op.

Ik heb ook zo'n baby mee maxicosidrager via Marktplaats gekocht, zodat we deze zomer al lekker kunnen fietsen. Echt een aanrader heerlijk vind ze het.
En dan een Quinny Zapp buggy erbij want die is superklein op te vouwen en daar kan je de bekleding uithalen, dan kun je er de maxi cosi opklikken. Zodat je ook kunt wandelen als je ergens naar toegefietst bent.

Succes ermee.

hallo Bebek,

Ik heb geen Mama fiets, maar een gewone Peugeot sportfiets.

Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je fietst denk ik. Maar ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn fietsje. Mijn dochter (inmiddels 4 en een half) heeft erg lang voorop gezeten en nu zit ze nog wel eens achterop. Tevens had ik ook zo'n buggy drager en dat ging ook nog. Ook nog een paar fietstassen achter op.... en zo ben je net een circus artiest (volgens mijn spaanse buurvrouw).

Dit werkte bij mij dus prima!
Veel succes,
groetjes  Sandra

Terug
Bovenaan