fietsen met kinderzitje? Het lukt niet!

Ben ik nou de enige hier? Ik zie allemaal leuke foto's voorbij komen van kindjes voor op de fiets in het zitje. Ik heb ook een fietsstoeltje gekocht en gemonteerd. Hup Julian erin, en ik wilde een stukje fietsen. Maar....ik kwam echt niet op het zadel. Zat gewoon vast tussen het zadel en het zitje (moet direct weer denken aan de wipkippen en de schommels, maar dat is een ander verhaal). Nou ben ik wel stevig, maar zo dik? Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem? Ik wil zo graag een stukje fietsen met mijn mannetje voorop (als het weer mooi weer is).... Een voet op de trapper en het andere been er achterlangs over heen zwaaien zie ik niet zitten met zoveel gewicht voorop het stuur...

Oei, hoe kan dat nou??Ik ben ook  echt niet  een van de magerste,maar ik kan er gewoon tussen hoor.Heb je het stoeltje goed geinstalleerd?

Groetjes Kitty en Tess.

Hoi,

Het hoeft niet aan jou te liggen hoor! Daarom zijn er special "moederfietsen" op de markt die meer ruimte hebben tussen stuur en zadel zodat je dat probleem niet krijgt. Bij een enkele normale fiets past een kinderstoeltje wel, bij andere niet. Waarschijnlijk heb jij de pech een minder geschikte fiets er voor te hebben.

Ik ga er ook nog eentje kopen, voorlopig zit Kay dus bij papa op de fiets!

Esmé mv Kay

Nee hoor!! Absoluut niet! Ik had voor mijn verjaardag een fiets gekregen met de intentie er later een kinderstoeltje VOORop te laten zetten. Fietsenmaken had erg vriendelijk dat ding erop gemonteerd, dus ook op de juiste wijze. Maar ik had hetzelfde probleem! Kwam met mijn pens klem te zitten tussen stoel en zadel! Bij mij was het een combi van verkeerde fiets en een kleine mama op een iets te grote fiets.... De fietsenmaken adviseerde ons toen om gewoon een stoeltje achterop te zetten. De meeste mama's willen hun kindje voorop hebben voor de gezelligheid. Veiligheid staat daarbuiten. Thomas zit dus nu bij mij ACHTERop de fiets en hij vind het ook wel best! Hij trommelt met plezier op mijn rug in ieder geval!

-X- Marieke

Ik had ook wat problemen om er tussen te komen, lukte wel met wat wringen en duwen. Als de kleine in z'n zitje zit, hou ik het stuur wat scheef zodat ik er makkelijker tussen kan, hop op 't zadel en stuur weer recht.
Misschien 't proberen waard.

groetjes Jama

dat probleem heb ik een klein beetje
ik zit net niet klem , maar moet niet dikker worden hahaha
gelukkig is het geen winterjassen weer
ik kan alleen wel makkelijk met mijn voeten bij de grond dus als ik ergens voor moet stoppen kan ik gwoon blijven zitten op het zadel
zodra het winter is , kan annique vast al achterop
groetjes sandra

Je bent echt niet de enige hoor, ik ben beslist niet een van de diksten en ook ik pas niet tussen de fiets en het stoeltje, ik wring me d'r met een beetje handigheid tussen en als ik maar eenmaal zit is er niets aan de hand, maar ik kan mal klem komen te zitten als ik niet oppas hahaha.

mama van Rêve

Terug
Bovenaan