fietsen met kinderzitje? Het lukt niet!

OOk ik had hetzelfde probleem. Ik moest achterlangs opstappen, net alsof je op een herenfiets opstapt. Maar omdat ik vrij ver naar mijn werk fiets en veel stoplichten in de stad tegenkom, vond ik dit niet erg prettig. Ik heb dus een mama fiets gekocht.

Annemieke

Ik zit ook hardstikke klem hoor, of eigenlijk...ik kom er gewoon niet tussen. Maaaaaaarrrrrrr als je als een mannetje opstapt dan kom je heeeeel ver hoor. Je moet alleen met je voet bij de grond kunnen als je op je zadel zit zodat je niet omlazert als je een rood stoplicht tegenkomt. (of bidden dat ze allemaal groen zijn en manlief vragen je op te vangen als je thuiskomt)
Liefs Nelleke

ook hier opstap problemen en als het lukte
om op te stappen dan was afstappen een
probleem bij een noodstop zat ik direct vast
op het kinderstoeltje
dus wij hebben een moederfiets besteldt en
hebben bij de fietsenmaker gekeken welk
framemaat het beste was want ik heb van die
korte pootjes
moet nog wel even wachten want hij wordt pas  
in week 25 afgeleverd

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Dat probleem had ik bij Roos ook en zelfs nu met mijn mama-fiets.
Ik heb het zadel  zo  staan dat ik met mijn voeten goed  bij de grond kan, en ga dus eerst op het zadel zitten, mijn been past er gelukkig wel tussen natuurlijk, en dan trappen maar.   Werkt echt prima en is veilig voor een eventuele noodstop.
Nou veel fietsplezier!

groetjes Danielle.  

hoi hoi

nou dat is dan vervelend.........

wil je lekker fietsen lukt het niet

ik heb een mama fiets besteld, niets eens zo heel erg duur en hoop straks ook lekker te kunnen fietsen...

liefs tobi

Wat ik me trouwens bedenk, misschien is het een idee om zo'n suf rok-zadel op je fiets te zetten. Dan mis je al de punt van je zadel.
Misschien helpt het..
Liefs Nelleke

Hoi!
Nou ik ben heel erg verwend wat dit betreft. Ik heb een moederfiets van mijn moeder gekregen! Ben er heel blij mee, en hij fietst fantastisch. Even zorgen dat je met je voeten op de grond kan, dan heb je ook geen problemen bij de stoplichten en zo
Dat is eigenlijk mijn tip; het zadel zo dat je op de grond kunt met je voeten, dat is ook heel makkelijk opstappen. Veel succes nog!

-x-
Patricia

Terug
Bovenaan