Fietsen...

Hou oud waren jullie kinderen dat ze zonder zijwieltjes leerde fietsen en hoe hebben jullie dit aangepakt. Ben even benieuwd. Onze dochter word in juni 3 jaar. Heb zelf het idee dat ze er wel aan toe is. Alleen zal ze haar evenwicht goed moeten kunnen bewaren om te fietsen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Bedankt alvast.

Groetjes mama van Yana
 
Hoi mama van Yana,
Mijn dochter was net 4 toen ze goed zonder zijwieltjes kon fietsen, echt op de weg, zeg maar. Met drie jaar fietste ze ook al goed en wilde ook graag zonder zijwieltjes fietsen. Toen ze 3,5 jaar was wilde ze persé  zonder zijwieltjes, maar kon ook haar evenwicht niet goed bewaren.  We zijn er toen maar evenmee gestopt en toen ze 4 was ging het ineens een stuk beter.    
Mijn zoon, daarintegen,  is net 4 geworden en taalt er helemaal niet naar. We gaan wel eens oefenen, maar hij doet er gewoon zijn best niet voor. Ik denk dat een kind zelf goed aan kan geven wanneer hij/ zij eraan toe is.
Volgens mij is jouw dochter best vlot. Kijk gewoon wat ze wil en aankan, maar je hebt nog alle tijd. Succes!

Trouwens, wel schattig he? Zo'n kleinte op z'n ieniminie-fietsje.

Groet,
Doornroosje
 
Mijn dochter is nu 4,5 en fietst sinds een maand zonder zijwieltjes. Ze heeft er nooit naar getaald, maar toen ze het wilde, had ze het ook binnen een week geleerd.
Succes
Sil
 
hoi,

mijn dochtertje is 4,5 en fietst nog niet zonder zijwieltjes, het intresseert haar ook niet zoveel, messchien over een paar maandjes dat ze dr zin in krijgt, ik wacht het wel af,
succes,

groetjes susanne
 
Mijn dochter is 5 en een half geweest en kan pas sinds een paar weken fietsen zonder zijwieltjes.
Je kind moet er echt zelf aan toe zijn,en het ook echt zelf willen.
Je zou het kunnen proberen door haar met een broekriem onder haar armen door vast te houden,zo hoef je zelf niet zo'n onaangename houding aan te nemen en sta je zelf recht op
Het is maar een tip hoor!!zo hebben wij het gedaan.
succes met oefenen.
 
Hallo,

Ik heb het idee dat we dus best vroeg zijn, maar Yana fietst nu met 1 wieletje, want helemaal los ging nog net niet. Maar nu met 1 wiel kan ze wel haar evenwicht iets beter bewaren,  als ze iets scheef gaat, dan vangt dat wieletje het op.

Dat van die riem is wel slim, wij hielden haar bij haar vest vast, maar dat is voor haar niet echt lekker vonden wij. En inderdaad je hoeft niet zo krom, dus bedankt voor de tip!

We blijven nog even proberen. Ze vind zich zelf wel heel stoer.
En heeft er ook plezier in.........leuk om dat koppie te zien stralen.

Groetjes mama van Yana
 
Hoi mama van yana,

Onze dochter was net drie toen ze zonder zijwieltjes kon fietsen.
 Wat een goede oefening is om haar evenwicht te bewaren, is een goede step.Gewoon zo`n ouderwetse met twee grote wielen. Als ze daar goed op kan steppen en ook een eindje kan uitrijden met haar voet of voeten op het plaatje heeft ze genoeg evenwicht om te oefenen met fietsen. Meestal werkt dit heel goed.
Succes!
Groetjes diana
 
Terug
Bovenaan