Fietsen...

hoi,

ik zag net dat ik eind mei had gereageerd, toen taalde ze er totaal niet naar, nu nog geen maand later fietst ze zonder zijwieltjes, omdat een vriendje het ook kon, we hebben de zijwieltjes eraf gehaald en mevrouw fietste zo weg,

groetjes susanne
 
hai,
het leren fietsen is bij ons gebeurt toen de kinderen er aan toe waren. Hoewel de oudste hebben we wel iets meer gestimuleerd.(fanantieker duwen enzo, het is nieuw). De oudste fietste met 4 en half jaar, de 2e pas met 8 jaar    en de 3e rond 3,5 jaar. Ze fietsten wel eerder met zijwielen.
 
Hoi,

Schreef ik 27 mei over leren los fietsen. Nou ze kan het hoor!

Op 5 juli lukte het haar........weet niet wie er trotser is.
Alleen het zelf wegfietsen is nog wat moeilijk, maar verder gaat het prima!!!

Hoera voor Yana!


Groetjes "trotse" mama van Yana
 
onze zoon was 4 jaar toen hij fietsen leerde.
we hebben het zo gedaan eerst vasthouden en zeggen van papa of mama houden je vast maar ondertussen gewoon loslaten zonder dat hij het door had en walla fietste zo weg .
je moet niks forceren neem er de tijd voor,en voor je het weet fietsen
 
Hoi,

Onze oudste zoon was 4 toen hij leerde fietsen zonder zijwieltjes. Het ging heel goed tot hij bijna de sloot infietste. Hij liet zich nog net op tijd vallen in het gras.Het duurde ruim een half jaar voor hij weer zelf durfde te fietsen. We hebben een aanhangfiets gekocht (achter mijn fiets) zodat we toch naar school konden fietsen. Dat ging heel goed. Op een gegeven moment zei hij dat hij weer zelf wilde fietsen. Dat ging gelijk weer goed totdat hij diezelfde middag in de rozenstruiken naast ons huis viel. Hij   durfde weer niet te fietsen. Wel zei hij dat hij weer zou durven te fietsen als de schrammen weg waren. En inderdaad, 2 weken later fietste hij zo weer weg, Nu is hij niet meer te stoppen, wil alleen nog maar fietsen, zelfs als het keihard regent. Maar dat zie ik zelf niet zo zitten met nog 2 kleinere broertjes, maar dat is weer een andere discussie.

groetjes        
 
Bij de oudste duurde het tot hij 5 was voor hij zonder zijwieltjes fietste. Maar hij is wel gelijk kampioen lange afstand fietsen. Hij fietst echt nu (net 6) met gemak 30 km op een dag. De jongste is vanaf 4,1  jaar op de ouder-kind-tandem  gaan oefenen, fietst nu ver mee op een aanhangfietsje. En ja hoor, sinds vandaag (4 jaar en 3 maanden)  begint het een beetje te lukken zonder zijwieltjes op haar eigen fiets. Het oefenen op de aanhangfiets geeft meer gevoel met evenwicht, dan het fietsen met zijwieltjes.
Bij een vriendinnetje van 6 lukt het fietsen met zijwieltjes wel, maar daar wordt ze nog niet echt blij van. Zonder zijwieltjes gaat nog wel even duren. Ach, zij kan weer andere dingen goed.
 
Terug
Bovenaan