fietsen????

Hey mama's

Even een vraagje over fietsen....Wanneer gaan jullie met je kindje fietsen? en hoelang voor het eerst?

Joey kan al vrij stevig zitten in zen fietsstoeltje en wil het ook graag proberen maar de een zegt dit en de ander dat.... wat vinden jullie?

groetjes Judith

Hoi judith

Ik zou wachten totdat ze zelfstandig kunnen zitten (ongeveer 9 mnd) . Want wanneer je gaat fietsten kunnen ze wiebelen en schuin zitten wat niet goed voor de rug is.

Wanneer je toch gaat fietsen kun je dit het beste op glad wegdek doen en ongeveer 10 minuten (om te beginnen), want fietsen is heel vermoeiend voor de kids. Maar ze vinden het meestal fantastisch. Ze zien zoveel om zich heen.

Mocht je gaan  fietsen, heel veel plezier de kleine zal het erg leuk vinden        

Groetjes annegien

Wij hebben een fietskar waar Floor in de maxicosi inzit. Die hebben we al heel vaak gebruikt met het mooie weer. Ze vindt het helemaal geweldig, ze zwaait altijd enthousiast met haar hele lijfje als ze de kar in het vizier krijgt, hihi.
Tijmen zit dan bij mij achterop de fiets. Is trouwens best zwaar soms, wij wonen bovenop een 'bult', en de terugweg is met al die bagage geen pretje, pffffff.
groetjes van Ruth

Een Cougar CTS (child transport system).
Superkarretje, alleen betaal je daar ook voor. Wel duur dus. Wij hebben hem voor een vriendenprijsje kunnen kopen gelukkig.
groetjes van Ruth

hoi ruth,
ik wil ook een fietskar aanschaffen. een vraagje: staat de maxicosi in het midden? je hebt er ook een soort "hangmatje" voor he, maar die zit aan de zijkant (als je een twee persoons hebt tenminste) ik vraag dit omdat Nynke in een spreidbroek zit en dus haar beentjes kwijt moet.

groetjes daphne
p.s. ik zie ons al fietsen met de kar met Nynke en in de andere kar onze twee honden (we hebben al zo'n doggyride), met het hele gezin op pad haha!

Hallo,

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar ik zou echt wachten tot hij zelfstandig/stevig kan zitten. Daar bedoelen ze mee dat als ze zelf zitten ze niet zomaar omvallen en als ze omvallen, ze zichzelf goed opvangen, dus evenwicht bewaren.

Ik ben toevallig vandaag voor het eerst met Tijs wezen fietsen en hij is nu 10 maanden. Het is voor die kleintjes ontzettend vermoeiend maar het was zeker super leuk.

Ik heb het express niet eerder gedaan omdat ik vind dat zo'n kleintje eerst sterk genoeg moet zijn om alle klappen op te vangen. De wegen zijn nou eenmaal niet altijd helemaal vlak. Ik heb ook nog maar 2x 10 min. gefiets vandaag en ik kon echt wel merken dat mijn kleine man moe was van alle indrukken.

Ik zou dus zeggen, wacht tot je kleine echt goed zelfstandig kan zitten.

Terug
Bovenaan