Fietsen

A

Anoniem

Guest
Fietsen jullie al met je kleintjes?

Hannah (nu bijna 8 maanden) kan sinds een paar weken zitten en zit ook al echt stevig. We gaan bijna op vakantie en als we terug komen is ze al bijna 9 maanden, dus het lijkt me dat we dan zeker wel met haar kunnen gaan fietsen (in elk geval korte stukjes).

Ik heb nu een hybride fiets (Gazelle Cayo) en ik denk dat daar geen fietsstoeltje op kan. Of zou dat wel kunnen?
Misschien toch maar eens overwegen om een moederfiets aan te schaffen. Ik heb nu alleen een sportieve fiets met bijv. 24 versnellingen (ok, meestal gebruik ik er maar een paar, maar af en toe is het wel handig om er wat meer te hebben), de meeste moederfietsen zijn echte stadsfietsen met maar 3 versnellingen.
Wat hebben jullie voor fietsen en hoe bevalt deze?

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi
Ik heb een gewone gazelle impala damesfiets, met 3 versnellingen en daar past een fietstoeltje op. Ik had deze fiets al en heb het stoeltje gekregen. Heb er met de eerste veel plezier van gehad.
Chloë zit nog lang niet, dus dat duurt wel even voordat ze voorop kan. Voorlopig zit ze nog lekker in de maxi-cosi in de fietskar.
Je kan ook met je fiets naar een fietsenwinkel gaan en kijken of er een stoeltje op past.
Veel succes en veel plezier op vakantie.
Sil

Hoi,

De Bobike fietsstoeltjes passen op praktisch elke fiets. Ze worden niet gemonteerd aan het stuur, maar aan een blok wat weer aan de stang gaat. Je hebt dan alleen weinig ruimte voor je lijf, knieen en opstappen.
Ik gebruikte nog steeds een oude fiets en heb mezelf dus getrakteerd op een moederfiets. De Gazelle Bloom. Het voordeel van deze fiets is dat de wielen er ook in 28 inch zijn en dat trapt fijner dan 26 inch. En ik geloof dat er 7 versnellingen zijn. Ik heb geen problemen met mijn knieen bij het zitje en ik zit lekker laag. Het stuur kan vast worden gezet, zodat het niet kan omklappen als je je kind eraf haalt en   je hebt een standaard met twee poten. En er zijn nog wat andere dingetjes in vergelijking met een gewone fiets.
Het rijdt heerlijk en het is een feest om te fietsen met mijn meisje!

Veel succes!
gr,
Sabine

Hoi hoi,

Mijn mannetje heeft een eigen fietsenzaak en zegt dat bobikezitje op je fiets kan al is de ruimte wel beperkt...

Fiets zelf nog niet met ons meisje maar heb al een moedersfiets van gazelle,echt super,ruime en lage  instap,dubbele standaard ideaal!

Als je gaat fietsen veel fietsplezier lijkt me ook helemaal leuk!

groetjes ramona

Ik wist idd al wel dat een stoeltje aan het frame zou moeten en niet
aan het stuur, maar vraag me vooral af hoe de ruimte voor mij dan is.
Ik denk dat het een beetje te krap wordt namelijk.

Ik kan ook niet met m'n voeten bij de grond als ik op het zadel zit en volgens mij kan m'n zadel niet meer lager.

Misschien toch maar es naar een nieuwe fiets gaan kijken...zo'n gazelle bloom lijkt me ook wel wat ja...

Maar goed, dat komt na de vakantie dan wel.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,

Wij hebben een BSP seine gekocht, is ook een moederfiets maar dan zo'n 200 euro goedkoper dan de gazelle oid. Ik ben zelf een praktische fietser (naar de winkel, kdv enzo, dagtochten hoeft voor mij niet zo) en dan is die ideaal! Lekker veel ruimte en het fietst heel veilig. Enige nadeel is dat er 'maar' drie versnellingen op zitten. Is voor mij meer dan genoeg, maar als je een echte fiets-ster bent dan wil je waarschijnlijk iets meer dan dat.

Groetjes, KT

Hallo,
Ik heb noodgedwongen een Sparta Amazone (mama-fiets) gekocht. Ik ben niet zo erg groot en kon niet op mijn oude fiets komen als het kinderzitje erop zat. Ik vind het een heerlijke fiets.
Op dit moment gaan we nog maar kleine stukjes, aangezien je het fietsen op moet bouwen ivm het ruggetje van de kleine. Tessa vindt het heerlijk.

Groeten, Petra

Hoi...

Ik zelf zit nog te twijfelen tussen een Gazelle Bloom of een 2e (goedkoop) autootje erbij.
Als ik weer ga werken moet ik 2x 45 min. fietsen..en met de auto 2x 15 min.
Betekend toch als ik met de auto zou gaan, 1uurtje uitspaar waarvan ik weer 1 uurtje langer van mijn grote schat kan genieten.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan