fietshelmpje

Hoi mede-mama's,

binnenkort verhuist ons meisje (nu goed 6 maanden oud) van de maxi-cosi in de fietskar naar een fietszitje aan het stuur.
Vinden jullie het verstandig om haar een fietshelmpje te laten dragen, en, belangrijker: zou je het zelf ook doen of heb je er al ervaring mee?
Want belangrijk vinden en dan ook nog doen zijn in dit geval volgens mij 2 heel verschillende dingen: ik zie eigenlijk maar zelden kindjes in een zitje met een helmpje op...

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Hoi, zelf vind ik het wel belangrijk en we hebben de helm al uitgezocht. Moeten de helm en zitje alleen nog wel kopen. Hij gaat gelijk achterop, omdat hij nogal groot en zwaar is en we er anders maar een half jaar ofzo mee kunnen doen. Die kinderhoofdjes kunnen nog zo weinig hebben. Nu zijn de keren dar ik in de afgelopen vijftien jaren met de fiets ben gevallen op een hand te tellen en zeer zeldzaam, maar het risico DAT er iets zou kunnen gebeuren eventueel.... Volgens mij kan het dus geen kwaad. Ik hoop dat hij er zelf ook zo over denkt. Zijn pet houdt hij in elk geval goed op. Zijn helm zal dus moeten blijken
 
Ik heb daar nog niet over nagedacht, maar is 6 maanden niet een beetje vroeg voor op de fiets.
Timo kan nog niet eens zelfstandig zitten, dus laatstaan op de fiets, haha....
 
Nou, tegen die tijd is ze een goede 7 maanden maar het zitten gaat al best aardig: ze zit in een kinderstoel (met verkleiner, dus lekker compact) voor haar hapjes en ook op schoot kan ze al aardig haar evenwicht bewaren. Dus nog een paar weken oefenen, maar dan gaan we het toch maar eens proberen...
 
ik ga geen helmpje gebruiken. officieel zeggen ze 9 maanden op de fiets maar ik ga het binnenkort ook testen. Hij kan al stevig zitten en zit heerlijk in de triptrapp kinderstoel enz.
ik heb overgens een yepp stoeltje gekocht en jullie?
 
Hoi,

Ons ventje kan ook al aardig zitten, maar toch vind ik het zelf nog veel te vroeg om hem al in een zitstoeltje op de fiets te zetten.
Hiervoor moeten ze echt goed zelfstandig kunnen zitten en dit al met 6 mnd???
Wij wachten hier nog even mee.
Wel ga ik voor een fietshelmpje wanneer het over een aantal maandjes zover is.
Je hoeft maar 1x uit te wijken voor een kat, waardoor je je evenwicht verliest en je hebt toch extra ballast met een klein hummeltje erbij.

Wij gaan gelijk voor een stoeltje achterop.
Geeft mij meer het gevoel van stabiliteit.

Groetjes...
 
hoi,
hier hebben we nu een keer getest. Afgelopen vrijdag (hij was op 1 dag na 7 maanden). Een Yepp achterzitje. De helm is besteld en komt een dezer dagen binnen. Hij vond het geweldig. Als een koning op zijn troon zat hij om zich heen te kijken (voor zover ik kon zien, snel achterom kijkend)
 
Ik ga denk ik toch maar voor een helmpje idd..
maar wacht nog wel tot hij zeker 8/9 maanden is dus nog alle tijd. heb wel een voorzitje.
 
Terug
Bovenaan