fietskar aanschaffen ja/nee?!

Hoi alle mama's...

Een vraag. Ik zit steeds vaker na te denken om een fietskar aan te schaffen. Ik heb er helemaal geen verstand van, en ik weet niet of het me gaat bevallen. Daarom vraag ik me af, zijn er meer moeders die een fietskar aangeschaft hebben of dit van plan zijn?! En kan iemand mij tips geven over een goed merk (ik heb er namelijk 1 bij de Hema gezien) maar is dat wel wat?!

Ik heb nu een zoontje van dik 5 maanden, en ik heb   (zeker met dit mooie weer) heel snel de kriebels om lekker op stap te gaan met mijn nieuwe MAMAFIETS... en ja, ik vraag mij dus ook af, of die fiets zelf al niet te zwaar is, om ook nog eens een kar achter te vervoeren. Aangezien het   niet lang meer zal duren dat we voor een tweede willen gaan, wi ik er ook graag een maxicosi in kunnen vervoeren (in de fietskar dan).

Tips?!

Ik hoor het heel graag.

Liefs José

Hallo Jose,

wij hebben ook een fietskar gekocht. Wij hebben een Kidcar gekocht, omdat de enige fietskar was die bij ons door de poort kon. Kidcar is de smalste fietskar die er is, 78 cm.
Let hier wel op als je er een koopt.

Omdat wij een tweeling hebben en ik graag fiets, hebben wij een fietskar gekocht anders kan ik nooit alleen gaan fietsen want mijn oudste zoontje zit nog achterop.

Ik ken de fietskar van de Hema niet, wel vind ik de aanschaf van de fietskar een dure aangelegenheid wij hebben een tweedehandse gekocht op Marktplaats.

Ik moest in het begin wel even wennen om met de fietskar te rijden, maar het rijdt super. De kar volgt je overal.
Onze kar heeft ook een loopfunctie, wat het makkelijk maakt om een boodschap te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, mijn kinderen vinden het geweldig om te fietsen.
Veel succes.

Groeten Miranda

hoi,

ik zit ook te denken aan een fietskar, maar ik heb nu eerst een maxi cosi mee via MP gekocht voor 20 euro. Hierin/op kun je je kleintje vanaf 3 maand in de Maxi Cosi meenemen op de fiets.

Als je dan snel een tweede hebt kan die daarin en je oudste kan dan in een zitje voorop. Ik heb ook een mammafiets, erg handig met meerdere kindjes mee.

ik ben ook bang dat ik een fietskar te zwaar vindt, en ook wel lastig met fietsen en steeds eraf/op en in de schuur.....

Misschien ook eerst een maxi cosi mee proberen?

Liefs Rina

Hoi!

Tja het is denk ik wel zwaar trappen met een kar er achter. Maar misschien valt het ook nog wel mee, als je er niet een al te lompe kar achter hebt. Ik zal is op internet kijken voor zo'n kidcar...

En een maxicosi achterop zou ook nog kunnen. Ik zal is even rondneuzen.

Bedankt in ieder geval voor de leuke reacties!

Liefs José

Hoi,
hier geen ervaring met fietskarren (nog niet). Ik vind overigens zo'n stellage voor de maxi cosi achterop de fiets er heeeeel eng uitzien!! Maar goed, ik ben dan ook een beetje een angsthaas.

Zou een bakfiets niet iets voor je kunnen zijn?   Of wil je juist graag je fiets nog gewoon kunnen gebruiken? Ik hoor van vriendinnen hele goede verhalen over bakfietsen, al zijn de dure wel veel beter van kwaliteit dan de relatief goedkoperen.

groetjes
Mandarijn

Hoi hoi,

Wij hebben een fietskar (chariot comfort). Het voordeel van deze vind ik dat ie op elke fiets gemonteerd kan worden zonder extra koppelsetjes, zoals een aantal fietskarren hebben.
Hij is makkelijk in te klappen en past goed in onze dakkoffer (ruim 400 liter). Ook zit er in deze kar ook enorm veel bagageruimte zodat je rustig wat meekan nemen of evt boodschappen kan doen. Wij hebben ook extra zwenkwieltjes, zodat we hem makkelijk kunnen afkoppelen om hem als buggy te gebruiken (hij past door de brede kassapaden). Voor onze dochters (toen 4 maanden) hebben we schaaltjes gekocht, en zo kunnen ze lekker mee fietsen. Onze zoon gaat dan achterop.
Ik heb de kar ook via mp gekocht omdat ze zo ontzettend kostbaar zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat de goedkopere misschien wat minder kunnen, of andere afmetingen hebben.

Mijn vriendin heeft een nieuwe bakfiets gekocht, een batavus. De bak die erop zit is helemaal in te klappen, geschikt voor 3 kinderen. Er kunnen 2 maxi cosi's tegelijk erop. Het enige nadeel (vind ik) de fiets is behoorlijk lang!

Heel veel succes!
Groetjes Bertine

Hallo,

nog even een reactie van mij. Je moet je wel realiseren dat als je een bakfiets hebt of koopt, je niet even een winkel binnen kan. Je moet dan altijd een wandelwagen of buggy meenemen.
Dit was voor ons de reden om een fietskar te kopen.

Groetjes Miranda

oke oke oke oke...

Ik heb alle verhaaltjes even aandachtig doorgelezen, en ja, ik vind het ook wel een beetje eng, een maxicosi achter op de fiets. Met name voor het nekje (opvangen van klappen van de weg  enzo). Zo hoorde ik een eng verhaal over een moeder die te vroeg haar kindje in het fiestzitje had gezet voorop (heb ik ook al stiekem gedaan, maar na dit verhaal niet meer)... want... zij dacht dat haar zoontje in slaap was gevallen voorop in het zitje, het bleek dat hij zijn nekje had gebroken, en al was overleden!!! Vreselijk verhaal. Maar ik wil dus extra voorzichtig zijn met het nekje van mijn zoon (NATUURLIJK) maar als ik een fietskar koop (daar gaat toch wel echt mijn eerste gedachte naar uit) dan houd ik er wel rekening mee dat ik zo veel mogelijk over gladde fietspaden ga fietsen, niet al te veel klinkerwegen. En ik denk dat zo'n baby schaal/schelp... wel beter is voor het opvangen van de klappen van de weg, dan een maxicosi.

Nouja, die dingen zijn wel erg duur hoor!!! En ik heb al meerdere biedingen gedaan, maar nog geen reacties!! Wel irritant... nouja, maar gewoon verder kijken! En die van de HEMA word het al niet meer, want hij staat al niet meer in de folder, en ik denk niet dat hij er nog is. Een bakfiets, tja, heb net een splinternieuwe mamafiets uitgezocht... sorry!!!! Het word denk ik echt een fietskar. Maarja, nu moet er nog even iemand reageren he op mijn biedingen! Nouja, als iemand een fietskar te koop heeft, dan hoor ik dat graag natuurlijk hihihihihi!!!!

Liefs José

Terug
Bovenaan