Fietskar of Bakfiets?

A

Anoniem

Guest
Aangezien mijn auto na 2 maanden nog steeds "gekreukeld" is, en het erna uit ziet dat dit voorlopig wel zo blijft (verzekeringen) ben ik op zoek naar een goed alternatief om met de 2 kids te fietsen. Ik nam fleur altijd mee in het voorzitje (met kussen erachter) om Niels van het kdv te halen (2x pwk 5 km) maar sinds ik las dat ze hun nek dan kunnen breken doe ik het niet meer.

Ik breng haar bij de buurvrouw, maar aangezien die niet altijd thuis is ben ik op zoek naar een alternatief om beide kids te vervoeren. een bakfiets is 2de hands amper te betalen, en ik twijfel over de veiligheid en de gezelligheid van een fietskar

Daarom wil ik graag jullie mening en ervaringen met merken types etc

Ik hoop op een plekje bij het kdv bij ons in de buurt, maar tot die tijd heb ik alleen de fiets want met de bus is het meer dan een uur (industrieterrein tijden)

Beetje lang verhaal geworden maar hopelijk levert het wat op

oh, ik zou ook zooo graag een bakfiets willen ,maar ik vindt ze ook te duur!
een fietskar vindt ik altijd een beetje eng.
ik kan je verder ook niet helpen.
succes!

liefs marijke

hoi Marijke,

dat geeft niet hoor, ik vindt een fietskar aan de ene kant erg practisch maar aan de andere kant.. net als jou best eng.

Maar volgens anwb zijn ze veiliger dan een fietsstoel omdat bij vallen vd fiets de kar blijft staan. Vindt het alleen zo jammer dat je de kids niet ziet en niet weet wat ze doen, staks slaan ze elkaar oid. een 3 jarige en een baby, het gaat tot nu toe altijd goed, maar je weet maar nooit.

Ik heb voor mijn zoon van 7mnd een fietskar via marktplaats gekocht. (Oudere) maxicosi erin vastgezet en fietsen maar.. hij vindt het erg leuk! Maar om 2 kinderen te vervoeren lijkt het me niet ideaal. Ik zou er dan voor kiezen om de jongste in de kar te zetten en de oudste in een fietsstoeltje...
Ik zag bij de Hema (in Surhuisterveen Frl) soort bakfiets staan met een huif erover, heb niet naar de pris gekeken, maar ik denk dat hij reuze betaalbaar moet zijn... misschien is dat iets?

succes!

bij de hema staat een bakfiets te koop en die is niet zo heel erg duur, maar blijft een hoop geld,

Tsja... da's moeilijk. Ik heb een babymee waar de maxicosi dan achterop in kan. Da's ideaal. En tweedehands kosten die rond de 30 Euro. Nieuw is de goedkoopste 57 Euro.
Maar dan moet je andere kindje nog voorop kunnen, anders kan het niet.

de oudste is 3,5 jaar dus die past niet meer in een voorzitje (hij is ruim 1 meter), een bakfiets van de hema wil ik heel graag. De collega van mijn vriend had een showmodel voor 500 euro. Maar hier in utrecht zijn ze er niet meer en via internet kan ik ze niet bij de hema bestellen.

Anne fien weet je nog wat hij bij de hema kost en waar ze hem dan hebben

En kan je die van je vriends' collega niet voor een paar maandjes lenen. Stom idee misschien...
En nergens anders is een goedkopere bakfiets te krijgen. Ook niet als je op internet zoekt?

Terug
Bovenaan