Fietskar of Bakfiets?

net even gegoogled op bakfiets. Op bakfietsweb punt nl (volgens mij klopt hij) staan er vanaf 300 Euro. Ik heb er geen verstand van, maar zou zo eens goed rondneuzen.

hoi

ik heb 2.5 maand geleden een fietskar gekocht
ik heb een dochter van 3 jaar ruim en jens nu 6.5 maand
de fietskar vind ik niet lekker fietsen, het is zwaar, weet niet psies hoe breed je ben
ik kijk de hele weg achterom naar jens.
jens zit ook in de maxicosi erin , maar elke hobbel was het voorheen huilen
we hebben hem nu 3x gebruikt, en staat stil in mn tuin
hij is van de hema, splinternieuwd, prima ding, maar ik zal het je niet aanraden

ik zou zeker voor een bakfiets gaan, hier rijd er 1 verderop die hebben hem volgens mij van de hema, daar zit ook een soort tentje over, lijkt me ideaal.

groetjes riana

Hoi,

Ik heb een bakfiets! Echt een heel gaaf ding.
Wij hebben gekozen voor de kleine versie. (vanwege ruimtgebrek).  Dit betekend dat we een fiets hebben met 2 wielen en dus niet met 3 wielen die bij de Hema staan.
Je kan ook voor de langere versie kiezen dan kan je een maxi cosi erin zetten en nog 2 kinderen meenemen. Straks als je geen maxi cosi meer nodig hebt dus 3 of 4 kinderen. Of boodschappen!!!  (hier gebruik ik hem ook veel voor) (dit is mijn auto zeg maar, wel jammer dat je nat wordt als het regent!!!)

Mijn oudste zit achterop in het zitje en mijn dochterje zit in de maxi cosi in de bakfiets. Die is dan vol ook.
Je kan in de bak dan niet nog een extra kindje meenemen. Maar dus wel achterop.
Wel nog wat tassen of onder de cosi heb je ook nog een beetje ruimte voor tassen e.d. Ik vind het ideaal, want ik kan heel goed zien wat de jongste doet. Straks als ze kan zitten, dan wil ik een voorzitje in de bak  maken zodat ze evengoed nog stevig zit.

Ik vind het ideaal!

Maar het voordeel van een fietskar is weer dat je hem ook kan loskoppelen en als wandelwagen kan gebruiken. Waarom ik voor een bakfiets gekozen heb, is omdat je zicht heb op je kindje en ik het gewoon stoer vind fietsen, je trekt een hoop bekijks.
Ik was de 1e hier in het dorp die hem had, nou zie ik er een stuk of 6 fietsen.

Wij hebben hem gekocht via markplaats hier adverteerde ze met de site bakfietsweb.nl  Dit betekend wel dat je de fiets zelf in elkaar moet zetten.
De wielen krijgen je in elkaar gezet en het frame de rest moet je echt helemaal zelf in elkaar zetten. Best een klus, maar dan betaal je wel de helft als voor een echte bakfiets. Die van ons kostte 500 euro. en moesten we zelf ophalen in Bergeijk. Hier moet je vroeg zijn want het gaat op volgorde van mensen die er als eerst zijn. Je krijgt een nummertje en je mag proefritten fietsen, zodra je nummer aan de beurt is kan je bestellen. Contant betalen moesten wij.

Tip: fiets eerst in de buurt (die bakfietsen verkoopt) een proefrit, dan weet je hoe het fiets. Als het kan, ook met een fietskar.

Succes met het maken van je keuze.
Groetjes mama van Yana en Meike

Heej,
ik zag die bakfiets van de Hema nog hier Noord-Limburg staan. In Venray om precies te zijn. Stond niet op wat hij kost, maar dat moet toch te achterhalen zijn.
Misschien dat de Hema in Utrecht hem over kan laten komen.
Zag er echt stoer uit dat ding joh. Super leuk.
Voor de mama's met oudere kids.... ik zag toevallig vandaag ook een papa fietsen met een fietsje met een kind achter aan zijn fiets vast gemaakt. Ipv het voorwiel bij het kinderfietsje zat het met een stang aan de fiets van papa. Deze zijn via de fietsenwinkel of internet te krijgen volgens mij.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan