fietskar

Hoi,

Heeft iemand ervaring met zo'n fietskar voor achter je fiets? Ik sta op het punt van bevallen (over de datum en nog wachtende...) en hoop dat ik later deze zomer nog een paar keer op de fiets kan stappen om van het mooie weer te genieten. De kleine zouden we dan mee willen nemen in zo'n fietskar. We hebben alleen niet zo'n goed idee waar we bij de aanschaf allemaal op moeten letten. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Marjo.
 
Hallo,
Een fietskar is vaak toch voor oudere kinderen. Ik weet wel dat er zijn waar een maxi-cosi in kan, maar is fietsen niet te hobbelig voor een kleintje (ivm nek?). Zal anders goed op de vering letten van de kar en of er gordels in zitten.
Groetjes
 
Wij hebben een fiets kar met een extra gordeltje er in zo dat de maxicosi er in kan.

Als je wilt mag je hem over nemen.

Groetjes joyce

PS het is er geen een met een wiel aan de voorkant dus puur om te fietsen.

Ik vond het wel makkelijk jammer genoeg hadden we in de periode dat we hem hadden alleen maar regen en nu kan ze in een gewoon fietsstoeltje.

Groetjes joyce
 
Ik heb voor mijn zus,die een tweeling heeft,zo'n kar gekocht,bij fietsenhandel,ze kan hem eraf klikken en kan er dan ook gewoon mee wandelen.
wel ontzettend duur trouwens,ik geloof dat ze bij de hema nu ook van die karren verkopen.
Mijn zus heeft er speciale zitjes ingekocht,zodat ze goed in de wagen konden liggen,ze konden er dus in principe vanaf de geboorte al in,en nu met de zitjes eruit,gaat het ook fantastisch,ze vindt het echt een super ding.
succes en informeer eerst even bij de hema dat scheelt een heleboel centjes,of koop er 1 tweedehands scheelt echt een hoop en vooral met 1 kind want met een maand of 5 kunnen ze al in een gewoon zitje(als ze kunnen zitten dan)
groeten
 
Ik vind die fietskarren levensgevaarlijk. Ze zijn in druk verkeer lang niet altijd goed te zien voor automobilisten. En ik moet er niet aan denken dat een automobilist er eentje over het hoofd ziet.
 
Hoi anoniem,

Er is gebleken uit onderzoek dat ze veilger zijn dan een zitje voor of achter op. Zal ff kijken of ik de link kan vinden
Gevonden:

Verder is uit een Zwitsers onderzoek gebleken dat kinderen in een fietskar veiliger zitten dan in een fietszitje. Mocht de fiets omvallen, dan valt het kind niet meteen anderhalve meter naar beneden. De fietskar is zo stabiel dat hij blijft staan als de fiets omvalt! En de karren zijn zodanig ontworpen dat ze bij een eventuele botsing met een auto niet onder de auto schuiven, maar over de weg voor de auto uit.

Das een hele lel tekst. En er zit natuurlijk een mooie oranje vlag op.

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan