fietskar

Bedankt voor de vele reacties! Joyce, ik houd je aanbod even in gedachten.

Ik ga eerst toch een paar fietswinkels langs om me even goed te laten informeren, denk ik. Eens kijken wat ze daar zeggen over de voor- en nadelen van nylonbodems tegenover kunstof of aluminiumbodems en dat soort dingen. Die karren zijn inderdaad erg duur, dat had ik wel gezien, en dan is het belangrijk om te weten wat nou echt relevante punten zijn.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Marjo.
 
Dat lost natuurlijk niet alles op he anja32, als automobilisten zich niet altijd aan de verkeersregels houden ben je nog steeds de pineut. Niet echt een ter zake doende reactie vind ik.
 
Nee anoniem, maar het zou wel helpen natuurlijk, ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en ik zie zoooo vaak dat fietsers zo vanuit een oprit of een weg de (voorrangs)weg opfietsen, zonder maar op of om te kijken,erop vertrouwend dat de autos wel uitwijken,nou,als vrachtwagen kun je dus echt niet uitwijken hoor,omdat je een meter breder bent dan een gewone auto,en dit is een situatie die ik bijna dagelijks tegenkom!
Wat ik bedoel te zeggen is dat je nog zo'n veilige fietskar kunt gaan kopen, het haalt allemaal niks uit als je je niet aan de regels houd!
Je bent als fietser gewoon heeel erg kwetsbaar,maar voor mijn gevoel heeft nog geen 2 % van de fietsers dit ook echt in de gaten, er word maar lukraak doorgefietst, omdat stoppen teveel moeite kost
Een fietsrijbewijs zou in deze tijd al bijna geen overbodige luxe meer zijn
 
Yvette schrijft over een rek waarmee je de maxi cosi achter op je fiets kund doen....NIET DOEN Dit is pas echt levensgevaarlijk, net als een draagzak op de fiets.
Als je niet in bezit bent van een auto en ook niet met openbaar vervoer kan gaan (zie je jezelf al lopen met een buggy en een baby....niemand die je helpt in deze vriendelijke maatschappij)
Nee, de beste en veiligste oplossing is inderdaad een fietskar. Wel zou ik er een nemen met stang, zodat je in de stad/dorp niet met de kids hoeft te sjouwen
 
Terug
Bovenaan