fietsprobleem.....

JOEPIEEEE het goede weer komt er weer aan! Het is nog wat fris, maar in het zonnetje is het super lekker (of ben ik niet helemaal lekker, zeg het maar hoor)!
Dus....ik wil weer lekker gaan fietsen. Maar we hebben een probleem. Patrick zit achterop. Ilona zat voorp, maar volgens mij mag zij met haar 14 kg, niet meer voorop. Ik dacht dat dat tot 11 kg ging. Patrick kan echt nog niet zelf fietsen, dus....hoe ga ik mijn probleem oplossen? Wijzelf zaten te denken aan zo'n aanhanger voor de fiets waar ze evt. allebei in kunnen zitten, maar misschien hebben jullie nog andere opties....

groetjes miranda

Ik kom ook niet verder dan een aanhanger. Zoiezo vind ik dat als kindjes net kunnen fietsten, het niet verantwoord is om ze gelijk mee de "grote" weg op te nemen. Ik irriteer me iig vaak aan kindjes (maar vooral de ouders), die soms zelfs nog met zijwieltjes over de rijweg slingeren. Levensgevaarlijk!

Ik weet ook dat je een soort aanhangfiets kunt kopen. Die maak je aan je eigen fiets vast, zodat hij alvast wel aan het fietsen kan wennen.

http://www.fietsenmetkinderen.info/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=

Misschien vind je dat wat?

Nou, succes hoor!

uhm, persoonlijk vind ik een aanhanger niks. Maar ik kan ook niet goed uitleggen waarom niet. Ik zou kiezen voor zo n fietsgedeelte (ik weet de naam niet precies) die achter je fiets hangt. Of bedoel je die ook? Maar die is dan alleen voor Patrick. Dan kan hij wel meetrappen. Ilona zal dan achterop kunnen.
Goed idee?

Groetjes Babybelle

o ja dat is lastig dan zeg.
En wat vind je van zo'n fiets voor Patrick die je achter je eigen fiets vastmaakt...ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...het is dus een fietsframe met maar 1 wiel dat met een stang aan jouw fiets vastzit net zoals zo'n aanhangwagentje...
Dat lijkt meer op een echte fiets en bereid hem wat voor op zelf fietsen en dan kan Ilona naar achterop bij jou doorschuiven.
Maar het blijft behelpen...

Succes en ik ben benieuwd hoe de andere moeders met meer kids dat doen/gedaan hebben.

groetjes Tamar

Mag ik vragen hoe oud /groot Patrick is?
Ik ben namelijk heel slecht in het onthouden daarvan.
Wij hebben namelijk het volgende gedaan:
Toen mjn oudste 4 was hebben we een aanhangfiets gekocht (een fiets met alleen een achterwiel).Deze achter mijn fiets gehangen.Kind vond het helemaal het einde,want als hij wilde kon hij fietsen en anders deed hij niets.En de (toen ) jongste kon gewoon achterop.Het voordeel boven een fietskar vond ik dat je veel smaller bent en ook wendbaarder.
PLUS de ontzettende lol omdat ze toch zelf kunnen fietsen.
Mijn andere zoon was heel slecht in fietsen,maar zat wel op z'n eerste schooldag op de aanhangfiets (was niet de eerste keer,maar wel een mooie leeftijsindicatie) om naar school te gaan.
Hopelijk heb je wat aan mijn lange verhaal en hopelijk krijg ik hem op het forum.

Groetjes Jessica

Mag ik vragen hoe oud /groot Patrick is?
Ik ben namelijk heel slecht in het onthouden daarvan.
Wij hebben namelijk het volgende gedaan:
Toen mjn oudste 4 was hebben we een aanhangfiets gekocht (een fiets met alleen een achterwiel).Deze achter mijn fiets gehangen.Kind vond het helemaal het einde,want als hij wilde kon hij fietsen en anders deed hij niets.En de (toen ) jongste kon gewoon achterop.Het voordeel boven een fietskar vond ik dat je veel smaller bent en ook wendbaarder.
PLUS de ontzettende lol omdat ze toch zelf kunnen fietsen.
Mijn andere zoon was heel slecht in fietsen,maar zat wel op z'n eerste schooldag op de aanhangfiets (was niet de eerste keer,maar wel een mooie leeftijsindicatie) om naar school te gaan.
Hopelijk heb je wat aan mijn lange verhaal en hopelijk krijg ik hem op het forum.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan