Fietsstoeltje voor of achter??

Hoi Allemaal,


Thijmen is nu 15 maanden en sinds gisteren ben ik de trotse eigenaresse van een mamafiets.
maar nog zonder zitje...
nou kan ik nergens vinden of er regelgeving is en zo ja wat die zijn.
ik dacht dat kinderen tot 3 jaar alleen maar voorop mogen worden vervoerd...
en moet ik nou een voor of een achterzitje kopen?
Er staat overal dat die kunnen vanaf 9 maanden/....

HELLUP!! advies en meningen graag!

dank je,

Liefs mama van Stinkmuis
 
Hoi stinkmuis,

Ik ben gastouder en heb dus regelmatig kids voor- en achterop. Er zijn geen echte regelgevingen wat zitjes betreft. Wel is het zo dat de kids echt goed moeten kunnen zitten voordat je ze meeneemt op de fiets!! Voorop is volgens mijn man (die is fietsenmaker) van ong 6 kg tot 20 kg, en achterop is tot ong 25 kg. Voorop begin je mee, en als ze groter zijn gaan ze achterop. Ik zou wel voor zitjes van bobike kiezen, die zijn toch het beste volgens de testen. Ik zou even informeren bij de zaak waar je je fiets hebt gekocht, als ze mamafietsen verkopen, dan verkopen ze ook zitjes.

Succes!!
 
Hoi hoi,

Ik heb mijn zoontje van nu 16 maanden al een tijdje voorop! Het lijkt me niet fijn om het achterop mee te nemen. Dan heb je zo weinig overzicht! En ze zijn nog zo klein. Ik heb ook het sitje van bobike! Ideaal. Heb er ook een windschermpje voor! Dat vindt ik wel aan te raden! Toch iets meer beschut! Ook tegen beestjes enzo! Hij kan hier nog heel lang in hoor! Heb de voetenbakjes nog op de hoogste stand!

Veel fietsplezier! Groetjes Liff
 
haha ik had het niet eens door!
maar bedankt voor jullie tips, bobike voorop dus!
gaan we doen, ja ze waren niet echt behulpzaam toen ik mijn fiets ging ophalen, ze konden niet wachten tot ik weer buiten stond......

liefs!
 
ik heb vanaf het begin al een achterzitje. Want een voorzitje past niet op mijn fiets.
M'n moeder heeft wel een voorzitje (dat is wel gezelliger trouwens), maar nu m'n dochter 2 is, past ze er eigenlijk niet zo goed meer in en het wordt ook wel erg zwaar.
 
ik heb vanaf het begin al een achterzitje. Want een voorzitje past niet op mijn fiets.
M'n moeder heeft wel een voorzitje (dat is wel gezelliger trouwens), maar nu m'n dochter 2 is, past ze er eigenlijk niet zo goed meer in en het wordt ook wel erg zwaar.
 
Mijn oudste ging vanaf 15 maanden achterop mee omdat de jongste voorop mee ging in de buikdrager. Ze was er zelf niet zo blij mee, want zo kon ze veel minder zien als voorop, maar nu is ze 20 maanden en vind ze het weer net zo leuk als voorheen.

Ik vind voorop wel gezelliger, maar zo achterop krijg ik ook wel is een lekkere knuffel tegen mn rug aan. Dat is dan wel weer super lief.....

Maar als je kan kiezen zou ik toch voor voorop gaan hoor!
 
Terug
Bovenaan