Fietsstoeltje voor of achter??

hoi!

Bedankt voor jullie goede adviezen!
ik heb nu een bobike voorop en Thijmen vind het prachtig.
hij giechelde het uit.... TOT een hobbel en bij iedere hobbel gaat ie huilen...
zo zielig!
langzaam opbouwen denk ik?
als er geen hobbels zijn vindt ie het prima maar ja om nou alle hobbels te ontwijken......

liefs
 
Hahahaha, sorry! Als ik het zo lees, staat het er heel grappig! Maar zo grappig is het natuurlijk niet! Ik denk ook dat hij even moet wennen. zou gewoon kleine stukjes fietsen. en afleiden, Zingen helpt goed. Wel een beetje raar voor de mensen die langskomen! Maarja!

Succes!
 
haha nou ik snap best dat je er om moet lachen hoor.
Maar Thijmen is zwaarslechthorend en hoort mij dus niet als ik ga zingen!
maar ik ben expres een keer gaan fietsen met papa voor ons uit.
want hij weet niet wat ik er van vind en dus gaat ie huilen denk ik.
dus iedere keer riep ik "hobbel!!" dan ging zijn papa lekker gek doen en binnen notime had Thijmen niks meer door.
vanochtend zat hij de hele weg "JEEJ" en met zijn handjes in de lucht en hij was boos toen we bij de KDV aankwamen en gebaarde steeds "fiets". hij wou nog verder!
bedankt voor je tip iig!

liefs
 
Oh ja! Sorry. Ik had het eerder gelezen, dus kunnen weten! Gelukkig vindt hij het al wat plezieriger! Straks kan je lekker stukken fietsen zonder voor elke hobbel een toneeltje te spelen! Hier is fietsen echt favoriet! Vooral zo na het eten. Dan is de temparatuur heerlijk, en slaapt hij lekker snel!

Liefs
 
Hallo allemaal,
Ik zit eigenlijk nog met een vergelijkbare vraag. Selene is oud en sterk genoeg om mee te mogen op de fiets, komt al meer dan een maand zelfstandig tot zit en zit al ruim vier maanden stevig rechtop. Nu wil ik haar heel graag meenemen voor ritjes op de fiets, naar opa en oma enzo, dus een fietsstoeltje gaan shoppen.
Mijn man is echter nogal bezorgd dat stoeltjes voorop de fiets zorgen dat je minder snel kunt reageren in het verkeer. Vergelijkbaar met een bakkersmand vol boodschappen (heb ik gehad en stuurt inderdaad moeilijker). Voor mezelf zou dat niet zo'n probleem zijn, maar mijn man vind het met onze dochter gevaarlijk en nu ben ik er zelf ook niet echt gerust meer op. 
Er wordt eigenlijk overal geadviseerd (als er al iets over gezegd wordt) om te beginnen met een voorzitje, maar ik kan nergens vinden WAAROM dat beter zou zijn. Dat het gezelliger is snap ik, en dat je meer zicht hebt op je kind ook. Maar of je kind nu voorop of achterop zit, je moet toch stoppen als je iets aan je kind wil doen. En dan vind ik de veiligheid van snel kunnen ingrijpen in het verkeer belangrijker. 
Weet iemand waarom voorzitjes als eerste geadviseerd worden?
Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan