Fietsstoeltje vooraan of achteraan?

Ik heb een zitje voorop, gebruik hem nu een jaar en mijn dochter (21m) past nog prima. Vindt het supergezellig. Je kunt goed zien wat ze doet en waar ze naar kijkt, dingen aanwijzen en kletsen/liedjes zingen. Fietsen wordt wel geadviseerd vanaf 9 maanden op z'n vroegst, dus mei met een kindje van nu 15 weken zou ik zeker nog niet doen.

Echt pas na 9 maanden met je kleintje gaan fietsen! Daarvoor is het gevaarlijk omdat het nekje nog niet sterk genoeg is! Kan heftige gevolgen hebben voor de hersenen van zo'n kleintje

[quote quote=10535707]Echt pas na 9 maanden met je kleintje gaan fietsen! Daarvoor is het gevaarlijk omdat het nekje nog niet sterk genoeg is! Kan heftige gevolgen hebben voor de hersenen van zo’n kleintje[/quote]
Ik had het misschien wat anders moeten verwoorden, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om hem onmiddellijk mee te nemen op de fiets. Het zal inderdaad pas eind deze zomer zijn, maar ik wou graag de ervaringen met zitjes vooraan/achteraan weten.

De Yepp voorstoeltjes zijn vaak goed verkrijgbaar via MP. Super gezellig, je kleinte voor je. Onze dochter is inmiddels 2.8, maar zit er nog geregeld in, lekker samen zingen. Past ook nog goed! Dus je doet er zo een jaar of 2 mee. We hebben inmiddels ook een bakfiets (en een baby), dus als ik beide kinderen mee heb, dan gebruik ik die, maar is echt minder gezellig.

Voordeel van voorstoeltje is naasf gezelligheid ook dat je nog makkelijk je snelbinders en fietstassen kunt gebruiken. Wij fjetsen heel wat kilometers per week, kleintje wordt er erg ontspannen van lekker rondkijken.

Terug
Bovenaan