fietsstoeltje

Hoi allemaal,

Mijn dochter is 6 maanden en kan al bijna zitten. Zodra ze dat echt goed kan wil ik met haar gaan fietsen. Ik woon in een dorp zonder winkels of openbaar vervoer en mijn man heeft vaak de auto mee, dus de fiets is mijn enige vervoermiddel naast lopen. Ik ben me nu aan het orienteren op een fietsstoeltje. Wie weet er welk fietstoeltje als beste getest is? En zijn er ook fietsstoeltjes die op de mountainbike/hybride passen? En mag mijn kindje alleen voorop in het begin? Welke ervaringen hebben jullie?

Groetjes, Anneke
 
Hoi,

Je mag echt pas met je kindje gaan fietsen als ze 9 maanden zijn, eerder is het nekje nog niet sterk genoeg, hoe stevig ze ook zitten, echt niet doen hoor, voor je het weet kan je je kindje ernstig letsel toebrengen door eerder te gaan fietsen, je bent toch een hoop aan het hobbelen enzo en het nekje krijgt een hoop klappen, Mijn dochter is nu 9 maanden en zit al heel stevig sinds ze 6 maanden is maar ik ben van de week gaan fietsen en merk dat het een hele belasting is voor haar.

groetjes Linda
 
Hoi,

Heb je al gedacht aan zo een fietskar voor achter de fiets. Erg makkelijk vond ik het toen ze nog niet kon zitten. Echt ideaal en veilig als ze nog niet kunnen zitten kunnen ze lekker liggen.

Succes
 
Hoi Anneke

Ik snap dat het lastig is wanneer de fiets of de voeten je enige vervoersmiddelen zijn, maar pas inderdaad goed op met zitten... In de plaats waar ik woon is heeft een kindje haar nekje gebroken daardat haar spiertjes nog niet sterk genoeg waren... Dit soort horrorverhalen hoor je overal wel en je moet er ook niet panisch mee omgaan, maar ik schrijf het alleen op zodat je niet denkt het zal wel los lopen...

Kijk goed naar je eigen kindje en  bedenk hoe goed en stevig ze zit en neem dan pas een beslissing. Richtlijnen qua leeftijden heb je overal voor... gebruik je  gezonde verstand en dan weet je zelf wel wat kan en niet kan...  

Wil je op korte termijn al op de fiets, dan is zo'n karretje misschien wat handiger.

Lastig hé, je wil graag alles goed doen, maar wanneer doe je dat nou? Iedereen heeft ergens een mening over, in boeken en op internet staat van alles, het cb heeft ook nog raad...en toch moet je zelf beslissen...
Volg je hart, want jouw hart wil het beste met jouw kindje...gooi er nog wat logisch denken tegenaan en dan kom je tot een goede beslissing (tot het volgende zich voordoet waar ook weer zoveel meningen over zijn...)

Succes ermee, ik hoop dat je er iets aan hebt.  
liefs
Clau  
 
Hoi,

Zou inderdaad nog eventjes wachten met op de fiets stappen, maar mocht het zover zijn, dan heb je natuurlijk een zitje nodig.
Je vroeg welke stoeltjes goed zijn en die ook op een mountainbike/ citybike zouden passen. Dat laatste kan ik elk geval met een zitje van Bobike. Die komen namelijk niet aan het stuur zelf, maar aan de stuurstand (verticaal).
Die zitjes zijn samen met die van GMG ook erg goed.

Ze zijn alleen wel redelijk aan de prijs (tussen de 50 en 60 euro in de winkel). Er staat/ stond in de shop van deze site een bobike mini (voorop) voor 25 euro. Dan heb je dus wel een nieuwe, maar met een leuk voordeeltje!

Straks veel fietsplezier
Marije
 
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe en goede raad.! Ik ga nu zeker niet met haar fietsen voordat ze 9 maanden is en echt goed kan zitten. Een fietskar vind ik een beetje groot en onhandig met winkelen, dus ik wacht nog  enkele maanden. Zo'n mini zitje van Bobike klinkt goed, bedankt voor de tip Marije!

Groetjes,

Anneke
 

Brrrrr! Wat een enge verhalen! Ik zit een beetje met hetzelfde probleem en mijn kindje is nog maar 2 en een half maand! Ik heb een fietsdrager voor de maxi-cosi gekregen en was eigenlijk van plan om hem binnenkort te gaan gebruiken. Wat vinden jullie, is dit een veilige oplossing???? Groetjes Karen
 
Onze dochter kon al vrij vroeg zitten en was ook erg stevig. Ben ook met haar op de fiets gegaan toen ze 6 maand was.Ze zat lekker stevig. En als je niet te lang fietst in het begin en niet over hobbelige wegen gaat is er volgens mij niets aan de hand. Probeer gewoon elke dag een stukje zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan