Fijne baas!

Het is toch echt ongelooflijk! Je hoort het zoveel! Werkgevers worden zo bang wanneer een medewerker "opeens" zwanger blijkt te zijn. Als ze dan van je af kunnen schromen ze ook niet om dat te doen!

Heb precies hetzelfde gehad. Ben zwanger en mijn contract werd niet verlengd, zonder enige uitleg! Met het UWV gebeld en die zeiden mij weer dat dit tegenwoordig ook niet meer hoeft! (Mits je een contract voor bepaalde tijd hebt). Dus als jouw haarkleur ze niet aanstaat mogen ze je er gewoon uitbonjouren!

Ik wilde me er erg druk om gaan maken..... je voelt je zo in een hoek gedrukt! Mijn gyneacoloog heeft me op het hart gedrukt dit niet te doen! Een zwangerschap/kindje is veel belangrijker dan zo'n zak/trut van een baas! Spanning en stress is niet goed voor jou en voor jouw kindje. Probeer dat in je achterhoofd te houden, misschien kun je je beter ziek melden voor een tijdje. Beetje rust in deze tijd is helemaal niet gek!

Je vindt wel weer een andere werkgever na je zwangerschap!
Veel sterkte met alles.

Groetjes  Sandra
(26 wk 4 dgn)

Gisteren vergadering gehad. Dat hebben we eens in het kwartaal, met eten. Nog voor het eten gaf mijn baas aan dat hij mijn contract verlengt. Weliswaar voor alweer een jaar (heb nu dus 3 jaarcontracten gehad en een mannelijke collega heeft na een jaar een vast contract gehad).

Het schept toch weer wat rust, wetende dat ik niet achter een uitkering aan moet gaan of dat ik in een hoek gedrukt sta.

bedankt voor jullie medeleven, nu effe rustig pas op de plaats.

Groetjes
talke

Gelukkig maar dat dit in orde is! Anders had je dus tijdens je verlof ook gewoon geen inkomen gehad... Maar wat vervelend dat hij hier zo moeilijk over deed. Wat dat betreft zit je als vrouw toch weer in een heel lastige positie. Het zijn de vrouwen die zwanger worden en dat doe je op een bepaalde leeftijd en een kind krijgen doe je nu eenmaal niet zomaar. Ongelofelijk hoe gemakkelijk daar weer over gedacht wordt, toch? En voor de meeste mensen is het tegenwoordig ook geen luxe meer dat de vrouw in het gezin ook werkt, meestal zijn er gewoon twee inkomens nodig.
Nou ja, bij jou is het nu in orde, in ieder geval weer voor een jaar. Gefeliciteerd!

liefs,
Noa

Het kost jouw baas geen geld, want jouw salaris wordt tijdens je zwangeschapsverlof betaald door het UWV. Hij hoeft dus alleen het salaris van je vervanger te betalen en zolang die niet meer verdient dan jij kost het hem geen geld. Misschien helpt het als je dit tegen je baas zegt.

Jammer dat hij zo reageert, maar helaas veel bazen en dan vooral de mannelijke bazen, vinden dit maar een moeilijk onderwerp. Ik heb het wat dat betreft getroffen, voor het einde van mijn jaarcontract heb ik het verteld en ik krijg gewoon mijn vaste contract.   Dus er zijn ook bazen die hier niet van schrikken, maar ze zijn nog steeds zeldzaam. Succes ermee in ieder geval.

Dat vergat ik nog te zeggen, je kunt geen rechten ontlenen aan de mondelinge toezegging van je baas. Je baas mag bij een jaarcontract namelijk zonder opgaaf van reden besluiten deze niet te verlengen. Je contract eindigt als het goed is van rechtswege. Jij hebt dat recht uiteraard ook, maar daar zit je nu niet op te wachten.

Terug
Bovenaan