financieel, alleenstaande mama

Hoi jenny,

Ik zou niet weten hoe dat soort dingen in zijn werk gaan maar ik heb wel een ander vraagje voor  jou soort moeders...   Nu persoonlijk hoor.....  

Je hoort tegenwoordig ook vaak dat die vaders het vreselijk vinden dat ze kinderen niet meer zien en wel moeten betalen en zo, hoe kan zoiets gebeuren dan?   Ik vind het altijd maar zielig voor die mannen. Tenzij ze zelf weggelopen zijn natuurlijk maar wat zijn nog meer redenen dan???   Misschien ben ik wel een beetje naief hierin hoor maar ik heb altijd nog wel zoiets van, hij is toch ook wel vader??   Hoop dat jullie mij een beter beeld kunnen geven.   Als het raar over komt dan bedoel ik dat niet zo hoor

Liefs gerdientje

gerdientje,

je hebt gelijk er zijn kinderen waarvoor het triest is dat ze hun vader niet meer zien. En zeker als de moeder dat tegenhoudt dan is dat op zijn zachts gezegd niet erg aardig.

Mijn ex is weggegaan toen mijn jongste anderhalf was. Hij bleef maanden weg en ineens was daar een dagvaardiging, ik moest onze kinderen ineens meegeven. Gelukkig was de rechter het met mij eens dat er eerst gepraat moest worden, en dat de relatie tussen de kinderen en hun vaderlangzaam herstelt moest worden. In principe ben ik erg voor omgang tussen kinderen en hun vader. Maar niet ten koste van de kinderen. Het doet mij nog steeds pijn om te zien dat mijn kinderen eigenlijk niet naar hun vader willen, al dagen buikpijn hebben als ze naar hem toemoeten. Maar ik blijf stimuleren totdat ze zelf die keuze kunnen maken. Ik zie het als mijn plicht daar aan mee te werken. Maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin dat niet mogelijk is.

overigens vond mijn ex dat hij in de periode dat hij niet kwam opdagen ook dat hij geen alimentatie hoefde te betalen, maar weet je alimentatie is geen kijkgeld, en het staat dan ook volledig los van elkaar.

Miep

klopt wat Miep zegt, alimentatie is geen kijkgeld en zeker geen afkoopgeld. als ouder kan je stimuleren dat de relatie tussen kind en de andere ouder blijft bestaan. die zal met ups-and-downs gaan, soms sterker soms zwakker.  

voor een vader is het wel hard hoor, dat je kind niet bij je opgroeit, ik zie het aan mijn man. hij wordt   sip als hij de kiddo's weer weg moet brengen en ze 12 dagen niet ziet.
de kinderalimentatie betaalt hij zodat hij toch het idee heeft dat hij bijdraagt aan de daagse opvoeding, en de nieuwe fiets en nieuwe kleren en schoenen ook van hem zijn.

gjes Miep36 25w2d

Hee Miepie,

natuurlijk is het moeilijk voor sommige vaders dat ze hun kinderen niet zien opgroeien, maar het triest vind ik het toch vooral voor de kinderen.

Nogmaals ik ben voor omgang tussen kinderen en hun beide ouders, maar potverdikkie wat een gesleep soms. Ik zie toch ook wel wat vermoeide kinderen op school, omdat ze hun draai niet helemaal kunnen vinden. Omdat ze dan weer hier, dan weer daar zijn.

Want hoe het ook gaat, uiteindelijk zijn het de kinderen die de prijs betalen.

Mijn kinderen hebben ondertussen een hele lieve vader, die dan biologisch geen band heeft, maar toch meer vader is dan hun biologische vader ooit geweest is.
Ik hoop dat de band met hun eigen vader ooit verbeterd, maar in dit geval is het toch echt aan de vader om daar moeite voor te doen.

Maar Miep nog even iets anders, is dit nu jullie eerste kindje samen?

Kus
Miep

hi Miep 34,

ja,  voor ons  is dit de eerste samen, hij heeft uit zijn eerste huwelijk 6 kinderen. zijn vrouw vond andere mannen leuker en is bij de laatste vlam ingetrokken met medenemen van  de jongste  kinderen. hij bleef alleen achter met drie grote jongens. je snapt, die relatie met hun moeder is niet bijzonder sterk. komt misschien wel weer als ze wat ouder zijn. of zelf vader, weet je veel.

ik ben getrouwd geweest met een man met een nogal aparterig karakter, die soms werkelijk niet meer wist wat gewoon was, aggressief, drank, wegblijven. nou ja, niet echt een veilige plek. ik ben na 12 weken zwangerschap mijn kindje verloren omdat brutie niet meer wist hoe hij met zijn emoties om moest gaan. ik heb toen heeeeel hard gespaard om weg te komen, baan elders in het land gezocht, kamer gehuurd en verhuisd op het moment dat hij weer eens een week de hort op was.

en nu dus deze lieve man, echt een hele verandering / verademing. zijn zonen zijn af en toe nog wat afstandelijk maar beginnen aan mij te wennen (na drie jaar) en gaan niet meer gillen als ik iets over de nieuwe baby zeg.
dus t komt allemaal goed. het komt allemaal goed.

gjes Miep36 (36 j, 25w 2d)

Zo zie je maar weer Miep dat het niet altijd de foute man/danwel de foute vrouw is. Je hebt ze allebei, foute mannen en foute vrowuen.
Lijkt me voor jou ook best wennen met drie van die grote jongens in huis, maar het enige wat je kan doen is ze heel veel liefde en een thusi geven. Lijkt me toch wel dat die jongens ook een knak hebben gekregen. Moeders de hort op met een andere man. Geeft toch een knak in het vertrouwen in vrouwen, en daardoor zullenz e vooral wantrouwig zijn richting jou.

Ik hoop dat jullie samen heel gelukkig worden. En zo'n kleine kruimel is dan toch echt de kroon.

Vreselijk trouwens om je kindje te verliezen door het brute geweld van iemand anders. Zelf heb ik meerdere miskramen gehad en een ben ik een kidnje verloren met 18 weken. Maar dat was allemaal gewoon domme pech, daar had niemand schuld aan.

In ieder geval is er nu weer één onderweg, en jee wat gaat de tijd snel.

Liefs
Miep

Hoi.
Ik vind ook dat de relatie tussen de vader van mijn kind en mij buiten de relatie tussen het kind en haar vader staat, hoe erge ruzie we ook hebben, ik ivnd het belangrijk dat die kleine wel de kans krijgt haar vader te zien, het in ieder geval een kans te geven, het is inderdaad niet leuk voor een kleintje om in zo'n situatie te zitten, maar het werkt gewoon niet tussen hem en mij, we zijn gewoon te jong bij elkaar gekomen en familie heeft er ook niet echt bij geholpen van zijn kant. Ik wil wel proberen zoveel mogelijk zijn moeder op afstand te houden maar dat komt doorwat er allemaal is gebeurd.
En wat ik bedoelde met wisselende stemmingen van de vader is juist in het begin steunde hij me erg en toen we samen moeste beslissen om het wel of niet te houden dat ik soms in huilen uitbarstte heeft ie me geholpen. Maar toen hij hoorde dat het toch mijn achternaam kreeg heb ik ongeveer een maan niets van hem gehoord toen ik het hem vertelde wilde hij niets meer met mij of het kind te maken hebben en ook niet erkennen, na die maand is hij toch teruggekrabbeld gelukkig en zei ik wil het kind wel erkennen dat kan ik zo'n kleintje niet aan doen. Maar ik wil ook graag samen haar naam bedenken en niet alles van mij af laten hangen ik ben niet de enige die een kind krijgt, en soms krijg ik zo'n alntwoord als ik iets aan hem vertel dat ze getrapt heeft of van de verloskundige of andere ideeen, van je doet maar, en daar heb ik erg moeite mee, daarom vertrouw ik hem dus ook niet het gezamelijk ouderlijk gezag toe, hij is ook jong maar ik vind als je een kind krijgt dan moet je er ook voorgaan en niet alleen maar aan jezelf denken, want zo komt het over. Ik wil hem er graag in betrekken, maar wil hij dat zelf wel? Hij zegt ook dat hij zoiets heeft van jij hebt mij nu al zoveel ontnomen ik moest telkens in beslissingen/keuzes jou toekomen ik zie het allemaal wel.
Ik ben juist bang als ik naar de gemeente ga met de vraag hoe zit dat met bijstand als ik zoveel ga werken dat ze zeggen je kunt toch ook drie dagen gaan werken ipv twee, dan verdien je genoeg om uit de bijstand te komen. Maar goed ik trek dat niet zoveel denk ik met zo'n hummeltje, en ik kan op dit moment de advocaat niet betalen, heb dus een verklaring van omvermogen gehaald bij de gemeente en bij de advocaat een lijstje gezien waarop uitkomt dat mijn eigen bijdrage nu met dit inkomen rond de 575 euro zou zijn, en als die kleine er is is dat onder de 90 euro daarom wil ik het liefst ermee wachten, maar dan moet ik dus nog wel tien weken in spanning leven, ik wil erg graag zoveel mogelijk uit mijn ex persen tot alimentatie, Kom nu dus uit op iets meer als 200, maar weet niet of dat bruto of netto is en ik weet ook niet wat het precies is als we kijken wat er nodig is want dit klinkt wel erg veel, denk eerder aan 150 of zo. Ik kan er wel naar vragen telefonisch maar denk dat dat niet zo opschiet want dan moet ik alsnog een extra bedrag betalen en heb het geld nu juist hard nodig, ook omdat ik hopelijk liefst morgen nog een huisje moet hebben waar ik mijn kind kan laten opgroeien, zit nu nog op kamers bij mensen in waar ik snel uit moet.
Miep hoop dat je met deze kleine en deze man erg gelukkig wordt, zoals ik jou verhaal hoor moet dat ook niet gemakkelijk zijn. Lijkt me best een fijn geveol dat die jongens ook meer vertrouwen in jou krijgen.
Groetjes

Terug
Bovenaan