financiele zaken

hallo allemaal..

ik ben 30 weken zwanger van ons eerste kindje,
alles gaat op zich wel prima..
maar soms word ik wel eens onzeker, en dan voornamelijk op financieel vlak, zo van kunnen we het allemaal wel echt betalen..
we hebben net als ieder ander natuurlijk die aan een eerste kindje beginnen veel moeten aanschaffen, en nu weet je dat allemaal goed vooraf..toch maakt het me wel eens onzeker..
we hebben natuurlijk ook wat spaargeld, maar eerlijk is eerlijk, de dikste spaarpot hebben we niet..
en zeker niet meer nu we alles zo goed als aangeschaft hebben is onze spaarrekening flink gekrompen..
ben ik de enigste die zich hier druk om maakt??
tips??

alvast bedankt..
kusss..

Hoi kleintje,

Wat fijn dat je hier een topic over opent. Er blijft natuurlijk toch een taboe op rusten...

Ook ik ben iemand die zich hier wel eens zorgen over maakt. En idd, na de anschaf van alle spullen is ook bij ons de pot behoorlijk gekrompen.

Ik denk wel dat het normaal is, dat je je hier zorgen over maakt. We willen tenslotte allemaal het beste voor onze kleintjes....

tips heb ik helaas niet, ik denk ook niet dat er zoiets als 100% zekerheid bestaat, vooral in deze tijden niet....We kunnen alleen maar ons best doen....

Groetjes Miranda

ja inderdaad veel mensen zullen hun zorgen hierover niet uitspreken.
en zeker niet zo in het openbaar, vandaar is het extra fijn dat je hier lekker anoniem erover kunt praten, en dingen kunt delen.
tja ik weet het 100 % zekerheid heb je nooit, dat is ook zo..

maar ik vraag me dan ook altijd af hoe andere mensen het doen allemaal, sommige doen zoveel en hebben zoveel en kopen nog eens heel veel..en dan vakanties enz... er allemaal bij..
maar ja het zal wel los lopen als ons moppie er is..
tenminste dat hoop ik..haha..

ben je zelf ook zwanger??

gr. kleintje

Hoi hoi,

Ik ben niet zwanger maar hoop dat snel te worden. Ik maak me er nu al zorgen om, op financieel vlak. Je moet idd veel aanschaffen en zit nu al te rekenen enz. of het idd allemaal financieel kan. En idd, het lijkt vaak of andere mensen alles maar kunnen en wij het altijd krap hebben. Maar dat is de buitenkant van die mensen. Wij weten niet of ze schulden hebben, leningen, het miss ook wel krap hebben. Dus probeer ik me daar zo veel mogelijk van af te zetten, van die gedachtes.

Liefde dat is het belangrijkste voor een kind.. En als je dat kan geven ben je al ver over de helft. De rest komt ook allemaal wel goed. Onze vorige generaties hebben zich hier eerder ook zorgen om gemaakt en alles is ook goed gekomen.. En hadden sommige ook nog meer dan 10 kinderen.. (werk in de ouderenzorg).

Dames heel veel suc6 met de zwangerschap! Geniet ervan.. Hoop dat jullie over een tijdje jullie wurmpje lekker vast kunnen houden..
DON'T WORRY, BE HAPPY :D :D

Liefs Jo

Hi!

Toen ik zwanger was van mijn 1e heb ik me eigen hier ook gigantisch druk om gemaakt, maar uiteindelijk bleek het allemaal reuze mee te vallen toen ze er eenmaal was.

De duurste aanschaffen zijn die je in je zwangerschap moet dioen; babykamer, kinderwagen, maxicosi, enz enz.

Als het kind er eenmaal is:
Borstvoeding = gratis
Flesvoeding = tussen de 5 en 15 euro per pak en je kind doet er, zeker in het begin, een paar weekjes mee.

Luiers kan je ook net zo duur maken als je wilt. Ik heb altijd pampers gehad, maar wel in de reclame. Even een voorbeeldje: Je koopt pampers maat 3. Daar zitten 52 luiers in en ik gebruikte ongeveer 7 luiers per dag, dus deed ik een week met een pak.

Het gaat gewoon mee met de boodschappen, en als je dus een pak flesvoeding koopt en een pak luiers ben je hoogstens 20 euro meer kwijt in de week.

Kleertje krijg je in overvloed in je kraamtijd, Ik kreeg zelfs maat 104! Die paste mijn dochter toen ze 3 was, haha.

Uiteindelijk kan je alles net zo duur kan maken als je zelf wilt. En zelf mensen die werkelijk niks hebben kunnen hun kinderen ook groot brengen!
Geloof me, alles komt goed!

Liefs!

dankje meiden..
fijn om te lezen dat er meerdere zijn die hier last van hebben (gehad)..
ben dus niet de enige..had ik ook niet echt gedacht hoor, maar goed je hoort het nooit he!
ik zal me ook wel weer werkelijk druk maken om niets, dat doen zwangere ook heel erg graag he..hahaha.. overal problemen van maken!! haha..

bedankt
liefs,

Hoihoi,

Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Deed ik ook bij de eerste en nu bij de tweede weer. Misschien heb je wat aan een paar tips, als mensen vragen wat je wil hebben vraag dan kleertjes maar zeg er ook de maat bij en voor welk seizoen. Anders krijg je straks bijv. een zomerjurkje in maatje 104 terwijl je kindje in de winter maatje 104 heeft. Dat weet ik natuurlijk niet want ik weet niet precies wanneer je bent uitgerekend en of je een lang of een korter kindje krijgt.

Via www.watkostenluiers.nl kan je je abonneren op een nieuwsbrief. Je krijgt dan eens per week een mailtje waarin alle aanbiedingen van luiers en doekjes staan.

Als je kindje straks met de pot gaat mee eten doe je gewoon voor jullie zelf wat extra koken en wat over is doe je in plastic bakjes in de vriezer.

BIj ons is het op die manier allemaal best goed gekomen:)

En weetje, het is ook voor een groot deel hormonen die onrust. Althans dat ik had ik bij de eerste vooral. Je uitgave patroon past zich automatisch op zo'n kleintje aan heb ik gemerkt.

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan