financiele zaken

Nou je hoeft je niet zo zorgen te maken hoor, je hebt zelf in de handen hoeveel je uitgeeft met zon kindje.Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Wij hebben 1 peuter en ben zwanger van de 2de,we leven maar van 1 loon maar ik mis niks.

Ik zoveel mogelijk uitverkoop en in aanbiedingen,ik kijk nu naar zomerkleding (voor de kleine) voor volgend jaar bijv. gwn 2 mtn groter nemen dan betaal je ipv 25 euro rond de 5 euro voor een setje.
Luiers in de aanbieding en doekjes ed... en zo ook met voedingen.Gewoon aan veelkoop doen alles lekker opslaan.
Ik heb 1 keer zoveel luiers aangeschaft met een aanbieding dat het me meer dan 40/50 euro scheelde, gewoon opgestapeld in de schuur (wel 3 versch. maten gekocht).

Snuffel flink naar koopjes ed. en kijk voor aanschaf van groote spullen zoals buggys en boxen fietsstoeltjes ed. gwn op internet, soms zijn die spullen nauwelijks gebruikt maar wel 3 x zo goedkoop.

hoi hoi,
wij hebben ook 1 loon en ik pak het net zo aan als melika. wij hebben een 2ling en hebben voor de commode en de ledikantjes maar 110 uitgegeven. alles 2ehands gekocht, even geschuurd, lakje verf en het is zo goed als nieuw!!
je kan het zo duur maken als je zelf wil. ik koop ook de luiers in de aanbieding en dat scheelt al snel 6 euro per 2 pakken (hier bij de ah xl)....
kleding gewoon bij de zeeman of hans textiel of bij de hema in de aanbieding ofzo. prima prijzen.

je hoeft verder ook niet persee dure flessen ofzo te kopen, wij gebruiken de flessen van de action en die waren nog geen 2 euro per stuk....

Hallo

Ook ik maak me vaak zorgen. Mijn vriend en ik hadden aan het begin van mijn zwangerschap ook geen baan meer. Mijn vriend is nu een eigen zaak begonnen maar of dat gaat lukken is maar de vraag. Ik heb wel weer een baan maar of ik na mijn zwangerschap terug mag komen is de vraag?!?!

Hoeveel alles gaat kosten en wat de belasting gevolgen zijn van de eigen zaak weet ik ook niet. Vanaf volgende week ben ik vrij en hoop ik het allemaal een beetje op een rijtje te krijgen.

Gelukkig kan ik het vaak wel van me af zetten en genieten van mijn kleintje want dat vind ik net zo belangrijk. En wat jullie ook zeggen er zijn mensen die het met veel minder moeten doen en die kids zijn ook happy!

Mam.a.s.

Hey meiden,

mam as: bij ons was het precies het tegenover gestelde. Mijn had een eigen zaak. Wij zijn in december zwanger geraakt, en in maart gestopt met het bedrijf omdat er gewoon geen werk meer aan te komen was. Daarvan hebben we heel lang de nasleep gehad.... alle zakelijke rekeningen moesten prive betaald worden, en dat terwijl mijn man een half jaar geen inkomen heeft gehad..

Nu zijn we er eindelijk doorheen en gaat het finacieel prima, maar ik heb me al die tijd heeeeeel veel zorgen gemaakt en ontzettend veel slapeloze nachten gehad. ben inmiddels 29 weken zwanger en kan eindelijk gaan genieten.

Gelukkig hebben we toch nog alles nieuw kunnen kopen voor onze kleine man, en alle spullen zijn in huis...

Toch blijven er die zorgen voor de toekomst...
Maar ik neem aan dat dat ook goed gaat komen. Maar ik moet zeggen dat ik nu veel rustiger sta in mijn zwangerschap dan eerst...

Ik hoop voor je, dat het bedrijf van je man goed gaat lopen. Zolang dat het geval is, hoef je je echt geen zorgen te maken.... Wij hebben het ook een hele tijd goed gehad.
Je wordt er niet rijk van, maar je kunt er wel lekker van leven...

En het allerbelangrijkste( en dat geldt natuurlijk voor iedereen hier) is dat je geniet van je zwangerschap!!!!

Groetjes Miranda

maar toch hoor ik ook vaak en veel om me heen dat er veel mensen zijn die een aardige spaarpot opgebouwd willen hebben voordat ze aan kinderen bginnen..
nu zijn wij ook niet helemaal blut begonnen, maar nu we alle spullen gekocht hebben en er in en om het huis ook nog vanalles gedaan is geworden, zijn we er toch flink op achteruit gegaan..
en hebben we echt nog maar een duizend euro over op onze spaarrekening..
nu kunnen we het wel redden van ons gewone loon verder maar een flinke spaarrekening zit er bij ons niet meer in.
En ik vraag me ook vaak af of iedereen die kinderen heeft nog aan sparen toe komt??
of dat je gewoon echt op vakantie gaat of leuke dingen doet van je vakantiegeld??

kuss

Er zijn mensen die vaak met hun kinderen weg gaan naar parken en midweekjes weg en vakanties etc... dit doen wij eigenlijk nooit.
Wel kunnen we met 1 loon elke maand nog 250 euro sparen.. zie niet in hoezo mensen met 2 lonen dan niet eens zouden kunnen sparen.

Dat kinderen zo duur zijn en alles vind ik echt overdreven,mensen willen zelf te veel en zijn erg verwend deze tijd dat is eerder het probleem denk ik.

De moeders willen nog perse sporten en onder een dieet clubje en 1 keer in de week de stad in met vriendinnen en uit eten,en pa wil voetballen en met zn vrienden stappen.En dan moet er ook nog is op vakantie gegaan worden 2 keer per jaar...dan ga je het niet redden, je moet gewoon wat dingen weg zetten als je kinderen krijgt.Neem aan dat sparen voor de studie van de kinderen stukken belangrijker is dan al die uitjes en clubjes ed.

Is gewoon even een algemene reactie hoor niet op de starter van het topic ofzo hihi,maar zulke dingen zie k gewoon om me heen.

Mensen zie k zeuren dat ze geen geld hebben met 2 lonen terwijl wij nooit in het rood staan met 1 normaal loon en elke maand sparen... toch vreemd...

Voor onze eerste hebben we maar heel weinig aan hoeven schaffen. We hebben veel geleend of gratis gehad. Helemaal geen probleem en ik geloof niet dat de kinderen er minder gelukkig om zijn. Dus het was alleen een kraampakket, wat hydrofiel luiers, en een pot verf.Nou, daar hoeven wij niet voor te sparen. Voor de tweede nu hebben we volgens mij helemaal niets extra's nodig. Op marktplaats staan ook heel veel dingen, erg goedkoop.

Terug
Bovenaan