flanelle luiers hydrofiel luiers aan de moeders van 1 kind of meer

A

Anoniem

Guest
Ben nu toch begonnen af en toe dingen te gaan wassen, het ligt al een paar jaar in de kast. Maar nu zie ik dat ik maar 3 flanelle luiers heb, terwijl op het lijst staat dat je er 6 "moet" hebben, ik kan me niet herinneren dat ik ze weggegooid heb, dus ik heb er nooit 6 gehad en dus ook niet gebruikt. Heb wel een hele lading hydrofiel luiers, en dat zijn volgens mijn herinnering ook de enige die ik gebruikt heb. Maar mijn geheugen is net een zeef de laatste tijd, dus klopt dat ook? Hoeveel hebben jullie van alles?

En als ik dan toch bezig ben met de was enzo, gaan jullie ook weer alles strijken? ik heb dat bij de eerste wel gedaan, ook de luiers, maar dat was eenmalig. Vraag me eigenlijk af of het nodig is, het is in de droger geweest, dus lekker zacht, wat voor meerwaarde heeft dat strijken nou?

groetjes,
lia

Flanellen luiers zijn gewoon heel lekker zacht, maar die had ik ook maar zeer beperkt bij de eerst (2 ofzo van mijn moeder) de hydrofiel luiers heb ik wel altijd gestreken, omdat ze dan meer vocht lijken op te nemen, misschien onzin, maar ik vind het ook lekker schoon en fris staan.
Dus ik doe het wel.

gr mama van MD

Het is niet nodig om 6 stuks flanellen luiers te hebben. Diend alleen om je kindje in het begin warm te houden. Maar daar heb je ook omslag doeken voor. Ze zijn misschien wel makkelijk om over het aankleed kussen te leggen bijvoorbeeld, maar vaak gebruik je ze niet eens.
Strijken is wel handig want dat dood de bacteriën en heb je steriele doeken en kleding wat erg belangrijk is voor de kleine spruit die geen weerstand heeft.

Suc-6 groetjes

Flanellen luiers heb ik bij de eerste ook niet gebruikt, terwijl ik ze toen wel in huis had gehaald. Ik had voor alles de hydrofiel luiers gebruikt, voor afdrogen, als extra over het aankleedkussen, onder het hoofdje in het ledikantje.. Ik heb ze ook continu gestreken (omdat ik ze anders niet opgevouwen krijg) maar de rest van de kleertjes heb ik alleen na de eerste keer wassen gestreken. Of als er iets goed gekreukt was natuurlijk..

Hoi allemaal,

De flanellen luiers zijn mijn weten om in het bedje/kinderwagen onder het hoofdje van je kind te leggen. Dit is punt 1 lekker zacht en belangrijker nog, je hoeft dan als je kindje een beetje spuugt niet elke keer het hele bedje te verschonen. Dat scheelt een heleboel was.

Mooi dat deze vraag gesteld wordt want ik heb daar ook nog een vraagje over:

Ik heb dus ook nog deze luiers en gebruik ze bij mijn zoontje nog voor op het aankleedkussen (die flanellen niet, die liggen in de kast).
Maar kopen jullie nu hele nieuwe voor de tweede (of derde....) of gebruiken jullie gewoon de oude nog van jullie eerste?

Ik twijfel nl. Zal ik weer gewoon helemaal nieuwe kopen? Of zal ik deze gewoon weer gebruiken?? (Mijn zoontje is nu 3 jaar).

Bedankt alvast!!

Groetjes,
Rosanne

Toen ik zwanger was van de eerste heb ik een hele lading luiers gekregen van mijn tante, die had beide soorten in grote hoeveelheden.
De hydrofiel luiers gebruik ik ook voor badje, onder het hoofdje in kinderwagen, bedje, reiswieg, enz. Ook vaak als spuugdoek, die van ons konden er soms wat van!!!
De flanellen luier gebruik ik vaak als "hoeslakentje" in kinderwagen en reiswieg. Of in de box, waar de kinderen dan lekker op konden liggen, die kon ik dan altijd weer makkelijk verschonen, ook vawege het spugen..... Ook gebruikte ik ze vaak als " aankleedkussen" voor onderweg, ik had er altijd wel een paar bij me.

En ook ik heb altijd alles gestreken, 't is wel even een klus elke keer weer, vooral met een groter gezin, maar het is toch idd hygiënischer en ze nemen meer vocht op, vind ook ik. Maar ik denk dat het ook wel een stuk persoonlijk is wat je het liefst doet.....

Liefs Hilma

Die van mij gaan dus nu voor de 7e keer in gebruik, degene die echt versleten zijn doe ik wel weg hoor!! Maar heb er dan ook wel een stapel!!

Liefs Hilma.

Terug
Bovenaan