flanellen luiers

haha, dat stond bij mij op de lijst, en is een zacht stoffen bandje die ze om het navelklemmetje deden. Over het navelstompje zeg maar. Nu laten ze die gewoon drogen aan de lucht. dus nooit gebruikt. Misschien staan ze ook al niet meer op de lijst, zo ja, niet kopen! haha.
 
Flannellen luiers zijn wel erg handig hoor, ik heb er n stuk of 4, doe ze nóg steeds onder het hoeslakentje van onze boy (1,5jr) als bescherming voor de matras.En ook in de kinderwagen, box enzenz.Ze zijn net ff wat dikker en zachter dan hydro's, waar ik overigens ook ca 12 van heb en die ik óók nog steeds gebruik bij t afdrogen van de kids.Navelbandjes zijn idd overbodig,
 
Inderdaad in het begin om de beeb warm te houden en gebruik ze nu nog steeds als bescherming voor het matras onder het hoeslakentje (heb er dan wel meteen 3 nodig om het hele matras te bedekken.)
 
Ik heb de flanellen luiers wel in gebruik. In het begin als doek met een luiertruitje en nu maak ik het bedje er mee op. Overigens heb ik wel navelbandjes gebruikt. Ik vond het heerlijk dat je niet met elke pamper aan doen zo moeilijk hoeft te doen met dat stompje navelstreng. En toen het stompje eraf was kwam er nog veel vuil. Dus heb ze best veel gebruikt. (Ben nogal van het ouderwetse gedoe)
 
Ik doe ze inderdaad ook tussen de matras en het hoeslaken. Ze nemen veel vocht op - dus als je kindje spuugt is niet meteen de hele matras naar de maan.

Ik zal nooit vergeten dat ik, 37 weken zwanger de kraamverzorging op visite kreeg. Alles klaar en gekocht , ook alles wat overbodig leek, en nu dus nog in de kast ligt,. Ik was tamelijk tevreden over mezelf. ;-) Kreeg ik op mijn kop omdat ik voor de baby geen aparte thermometer had! Duh!

 
ze gebruiken meer de hydroluiers bij het afdrogen mijn kraamzorg heeft bij de intake gezegt dat ik ze niet hoef aan te schaffen net als de navelbandjes dus je moet het gewoon overleggen met je kraamhulp tijdens de intake
 
Over thermometers gesproken....
Kan je voor jezelf een oorthermometer aanschaffen? (heb iets tegen een thermo in mijn uitgang) of tempen ze bijvoorbeeld in oksel ofzo..

Ik heb zelf het gesprek met 28 weken ongeveer..heb nog geen lijst van het bureau gekregen
 
Terug
Bovenaan