flauwtes

Hallo meiden,

Ik heb er sinds woensdag een nieuwe 'kwaal' bij gekregen.
Ik heb flauwte aanvallen. erg vervelend omdat het zo onberekenbaar is.
volgens de verloskundige komt dit vaak later in de zwangerschap voor tot ongeveer 25 week en heeft lang niet iedereen dit.
Het ontstaat doordat we nu extra bloed in ons lijf hebben, wel 1 liter extra! dit bloed moet een plekkie hebben en daardoor worden je bloedvaten wijder.
Helaas voor mij onttrekt dit bloed uit mn koppie en heb ik daardoor de neiging om flauw te vallen...
Misselijkheid, zere borsten en alles wat dr bij hoort. vind het allemaal prima. Alleen maar fijn om te weten dat je nog steeds hormonen aanmaakt wat in principe dus een goed teken is.
Maar kan nu dus niets... zelfs zelfstandig een douche nemen is nog teveel vant goeie. Ik word er erg verdrietig van. vind het heel eng. Moet me nu rustig houden van de verloskundige en wat extra zout nemen.
Dus dat doen we maar. Heb nog een lange weg te gaan... zit nu op 6 week.... Maar alles voor een gezonde beeb!
.
 
Hier een goed advies, in drop zit een goede stof tegen duizeligheid. Dit doe ik zelf ook, als ik me al licht in me hoofd begin te voelen neem ik een dropje en dan zakt het vaak gauw weg. Misschien het proberen waard?
 
Bedankt voor de tip maar helaaas helpt dat nog niet eet een halve zak drop per dag... heb van mezelf al een lage bloeddruk dus was om te voorkomen dat ik last zou krijgen van dalingen, al met extra zout begonnen... En meer dan een halve zak krijg ik ook echt niet weg... ben de hele dag beroerd door... ben bang dat ik me gewoon rustig moet houden en moet hopen dat het gauw weer over gaat.
 
hoi butterfly,

ik herken het helemaal.
ik ben nu 17 weken zwanger en heb er ook last van. het vervelende is dat het bij altijd komt in ruimtes waar het warm is (trein, supermarkt). ik moet dan echt met mijn hoofd tussen de benen gaan zitten want anders ga ik neer (gelukkig nog niet geprobeerd).
de ene dag heb ik er wel last van en de andere dag niet. heb nu gisteren ook bloed laten prikken om te kijken of er niks mis is met mijn ijzer. want inderdaad drop werkt bij mij ook.
ik heb ook nog een dochter van 2 dus ja die moet ik ook in de gaten houden en dat is niet echt handig als je in de supermarkt moet gaan zitten met je hoofd tussen de benen :).
sterkte meid
 
Ook hier is het herkenbaar hoor! Ben er nu vanaf maar had het ook in het begin tot een week of 20. Ik heb van mezelf ook een lage bloeddruk en dan kan een dipje in je bloeddruk net teveel zijn. Ik nam altijd een dextran een dropje EN daarna een cup a soupje. Dat deed het bij mij erg goed!

 
Tsja het is hinderlijk, maar dropjes eten en patatjes heeft mij erg geholpen. Niet de hele dag door natuurlijk maar wel zeer regelmatig.
 
Thnx voor jullie lieve reacties.
Helaas is het eikelige punt dat de misselijkheid ook de gehele dag aanwezig is. Heb moeite met eten en om dingen binnen te houden. Drop gaat wel maar het idee aan cup-a soup alleen al blehhh...
Sorry.

Had me zo voorgenomen om niet negatief te zijn en om te genieten van de zwangerschap maar voel me zo Kl*TE momenteel... zal wel weer voorbij vliegen....
Dan zie ik die onmacht in mn partner zn ogen en ga me nog haast schuldig voelen ook. Weet dat et niet hoeft en dat zegt hij ook, maar helaas gaat dat vanzelf.
Volgende week maandag de eerste echo, misschien dat ik als ik een kloppend hartje gezien heb, weer wat sterker in mn schoenen sta.
Begrijp me niet verkeerd ben heel blij met onze Beeb maar die kwaaltjes!!! pfff weet niet waar die goed voor zijn.
 
Terug
Bovenaan