fles 05.00u

Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 weken oud. Sinds een paar dagen slaapt hij van 23.30u tot ongeveer 05.00.
Nu weet ik niet zo goed of ik hem om 05.00 een volledige fles moet geven, of een klein beetje om hem "zoet te houden" tot 07.00 zodat hij zijn dag als het ware wel gewoon om 07.00 begint.
Als ik hem om 05.00 een volledige fles geef, komt hij rond 9.00 weer en krijgt hij een heel ander ritme dan de dag ervoor.
Graag tips!!!!
 
Je kleintje is 7 weken (zo jong!), dan lijkt het mij een illusie dat je nu al een echt 'vast' ritme hebt. Wat je beschrijft klinkt mij volstrekt normaal in de oren voor deze leeftijd. Vind je het zelf vervelend dat hij dan een ander ritme heeft?

Ik heb altijd op verzoek gevoed en dan ook gewoon een hele voeding, mijn zoontje regelde het zelf wel. De eerste voeding was ergens tussen 4:30-7:00 uur, de 2e ergens tussen 9:00-11:00 uur etc. Op het einde van de dag kwam hij altijd op dezelfde hoeveelheid voedingen uit en konden we hem (op mijn verzoek) rond 23:00 uur de laatste voeding geven. Hoe meer ik zelf probeerde te sturen, hoe moeizamer en onrustiger alles verliep, en echt veranderen deed het toch niet. Hij deed echt zijn eigen ding. Een echt ritme/vastigheid kwam pas toen de bijvoeding goed liep (ca 10 maanden oud).

Maar als je het niet fijn vindt dat hij iedere dag een ander ritme heeft, kun je gewoon eens uit proberen wat er gebeurd als je een half flesje geeft. Je hebt snel genoeg door of het verschil maakt en of je dat prettiger vindt.
 
ha meid,

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Je wilt graag 5 voedingen netjes over de dag verdelen. En je wilt hem op zijn laatst om 23 uur voeden en dan kom je niet meer uit als je om 5 uur start! Lastig hè?
Ik probeerde als ik dat had altijd tussen de voedingen iets langer te rekken. Als je al een half uurtje of een kwartiertje rekt, kom je 's avonds iets beter uit. Ik deed altijd wel volle flessen, want Loïs nam geen genoegen met een klein beetje! En je kon zelf daarna nog weer een rukje slapen.
Maar er zijn ook CB's die adviseren een klein beetje te geven om 5 uur en dan om 7 uur weer 'beginnen'. Zo wennen ze eraan dat 7 uur de start is. Maar goed... jouw kleintje is nog zo klein, die heeft dat nog niet echt door! Hij heeft gewoon honger. Wanneer ze zo'n 7 kg zijn moeten ze in principe zonder die nachtvoeding kunnen, dan kun je gaan proberen zoet te houden.
Meid, ik zou gewoon een volle fles geven en dan een beetje rekken overdag! Of je geeft ergens een half flesje extra zodat je weer beter uitkomt. hij mag toch nog 6 voedingen? Dan geef je toch 5,5!

Voorbeeldje:

5. 00 volle fles
9. 00 volle
11.00 halve
15.00 volle
19.00 volle
23 uur volle

Succes!
 
Jouw zoon heeft blijkbaar nog een nachtvoeding nodig. Hij is pas 7 weken. Je kan hem toch ook 6 voedingen geven ipv. 5? Zolang hij niet over een liter komt is het prima.
Dan zitten er voedingen wat dichter op elkaar, bijv. op de avond en zal hij dan ook wat minder drinken.
Het ritme van 's ochtends om een uur of 7 beginnen komt vanzelf.
 
Hoihoi,

Snap je helemaal hoor. Mijn zoontje is nu 8 weken en komt ook nog 's nachts voor een fles. Helaas, maar niets aan te doen. Ik geef m dan gewoon een hele. Nu is het hier wel zo dat hoe laat hij de fles ook krijgt hij toch om half 7 wakker is. Of de fles nu om 3 uur is of om 5 uur. Hij krijgt dan weer om half 8.

Wat ik deed als het 's avonds niet goed uit kwam was dan een extra flesje geven. Hij krijgt om 22.00 de laatste fles als hij dan bijv. om 17.00 had gekregen dan gaf ik om 19.00 een kleinere fles.

Het is gewoon een beetje zoeken en proberen. Je kan het natuurlijk altijd proberen om om 5 uur een kleinere fles te geven zodat hij gaat leren dat het niet 'hoort' om 's nachts een fles te krijgen. Maar weet niet of dat gaat werken. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan