fles 05.00u

Ik heb hier altijd gewoon hele flessen gegeven. Mede omdat ik een kraamhulp had die zei: honger is honger en honger is éten, niet snacken!
Mijn ervaring is wel dat ik meestal met de middagfles rond 13.00 uur alweer "op schema" zat.
Mijn zoontje sliep dan in de ochtend weer wat langer en kwam zo vanzelf weer uit. Of inderdaad zoals hier boven al genoemd gewoon een flesje extra, maar nu heb ik gelukkig een ventje dat zichzelf nooit overeet, dus die liet dan in een andere fles gewoon rustig 60cc zitten ofzo..
Die ukkies regelen het zelf wel hoor is mijn beleving, zij kennen dat lijstje niet van het CB waar jij je zo netjes aan wilt houden als mama ;)

Groetjes Sas
 
Sas,

Kirsten gaat naar het kdv dus ik kan niet voeden op verzoek omdat ze daar ook een schema moet houden ;)
Ik probeer altijd zo dat ze rond het middageten weer op schema zit.
Want een ritme vind ik wel belangrijk op de leeftijd van 7 maanden.
 
Ho ho begrijp me niet verkeerd, ik voedde ook niet geheel op verzoek hoor! Ook ik weet wel graag waar ik aan toe ben met mijn uk ;)
Stel dat mijn zoontje om 05.00 uur de dag begon ipv om 07.00 uur dan probeerde ik de volgende voeding een beetje te rekken (meestal lukte dat ook wel omdat hij weer lekker ging slapen met zijn volle buikje) tot een uur of 9.00 bijvoorbeeld)
Als ze dat niet pikt omdat je juist op dat moment op het KDV moet zijn en ze dus wakker en aangekleed moet worden kun je dat natuurlijk ook bij een andere fles proberen. Dan gaf ik de volgende weer om 12.30 uur en dan had ik nog maar een half uurtje ergens weg te "pikken" Of niet en dan kreeg hij de laatste fles een half uurtje eerder!
Ze hebben mij namelijk altijd geleerd dat een half uur voor of na de eigenlijke voedingtijd voeden geen schema's in de war schopt. Kan me ook niet voorstellen dat ze daar op het KDV wel een probleem van maken, als dat wel zo is had ik daar wel een gesprekje aan gewaagd!
Neem aan dat ze je meiske niet laten schreeuwen tot het voor hun tijd is voor de fles of wel?
Simpel gezegd betekende 2 uur te vroeg wakker worden voor mij, 4x een half uurtje rekken.
Op 6 flessen moet dat zeker lukken toch?

Groetjes Sas

 
hoi Sas.

Ik bedoelde meer het ritme van fruit, brood, cracker. Ze maken er geen probleem van als ze de fles eerder of later heeft, ik geef altijd aan wanneer ze smorgens de fles heeft gehad en van daaruit werken het.
Ik probeer dan smorgens dan ook wel is een half flesje te geven zodat ze rond 12 uur haar broodje met fles melk kan drinken. Stel dat ze rond 05.00/06.00 drinkt dan geef ik haar rond 09.00 iets van 120 cc en dan red ze dat tot ongeveer 12.00. De laatste 2 nachten heeft ze weer heerlijk doorgeslapen en zat ze weer op 4 flessen :)
 
Sabrina, ik denk dat jouw dochter ouder is dan 7 weken. Met 7 weken zit er nog niet zoveel ritme in. Dat komt later pas, is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan