Fles 23.00 uur wakker maken of niet?

Hallo allemaal,

Onze zoon is nu 7 weken en drinkt 6 flessen van 165 cc per keer. Het probleem is alleen dat hij de fles van 23.00 uur overslaat waardoor hij dus wel ‘doorslaapt’ maar dan van 20.00-04.00 uur.

Als we hem wakker maken om 23.00 uur drinkt hij deze fles wel leeg, maar komt hij alsnog om een 04.00 uur voor een fles (de 7e fles).

Wat zouden jullie doen? Wakker maken of niet. En hoe kan ik hem leren te slapen van 23.00-07.00?

Hij heeft al enkele keren doorgeslapen van 20.00-04.00 / 20.00-5.30 uur.
Wanneer gingen jullie kinderen hele nachten doorslapen?
 
Hier het zelfde ? zijn nu weer hardnekkig de fles van 23.00 aan het aanbieden, proberen die nu om 0.00 in de hoop dat hij dan meer honger heeft dan om 23.00 en de rest van de nacht doorslaapt. Misschien werkt dat bij jullie ook/ wel en dan kun je daarna die fles van 0.00 elke keer ietsjes vervroegen. 


Of anders om 23.00 iets meer geven als hij het bij jullie wel goed drinkt op dat tijdstip. 


Maar van 4-6 ongeveer krijgen baby's ook een dip in hun slaapbehoefte, dus het is niet heel abnormaal dat ze net dan wakker worden. Hoor het bij steeds meer mensen. Maja handig is het niet ?
 
Ik zou hem lekker laten liggen. Ik heb ons dochtertje nooit wakker gemaakt voor voeding. Doorslapen was rond een maand of twee / drie. Alleen begonnen daarna tandjes, verkoudheden van het kdv, inentingen enz enz Inmiddels is ze 1,5 en bijna iedere nacht nog wel een keer wakker (meestal kort, maar helaas ook vrij regelmatig anderhalf of twee uur aan een stuk, nu er bv weer kiezen zitten te wringen). Soms hebben we dan ineens weer een goede nacht te pakken en die waarderen we dus des te meer!
 
Lekker laten liggen!
zelf lekker optijd naar bed en dan heb je zelf ook al een hele lange ruk gemaakt tot 4:00u...
4:00u flesje erin en weer verder slapen!
Mijn zoontje sliep met 13/14 klokje rond van 7 tot 7. (Wel met Bv op verzoek)
 
Lekker laten slapen. Mijn jongste is 4 maanden en maak hem nooit wakker. Heb het 2 keer geprobeerd , maar ik vind dat zo sneu en hij komt alsnog in de nacht.
Van 20.00 tot 4.00 is echt al heel knap met 7 weken!
 
Lekker laten liggen! Het schijnt dat kindjes rond die tijd in een diepere slaap vallen, dus dat je ze daar dan net uithaalt. 4 uur wordt vanzelf later, tot de dag dat je kindje ineens doorslaapt. En wanneer dat is wisselt enorm. 
Zeker het eerste jaar rekening houde met gebroken nachten door voedingen, tandjes, ziek zijn of gewoon behoefte aan een knuffel. Probeer er van te genieten, van die momentjes samen, ze worden veel te snel groot.  
 
Lekker laten slapen, wij maken onze dochter sinds ze 3 weken oud is al niet meer wakker voor een voeding. Ze komt vanzelf als ze honger heeft.
 
Terug
Bovenaan