Fles 23.00 uur wakker maken of niet?

Als je de laatste fles iets zou verhogen qua voeding met 10 cc? Kan net het extra beetje zijn dat je kindje wat langer door slaapt.
Mijn zoontje krijgt tot op heden zijn laatste fles om 23.15 en slaapt door toen hij 2 weken was en nu na 5 maand hetzelfde schema. En word rond 08.30-09.30 wakker! Succes?
 
Ik ben eigenlijk geen voorstander van wakker maken, maar toch doen wij het zelf wel.
ze sliep eerder idd ook van 20:00-4:00 en toen ze een keer een horrornacht had, gaven we haar om 23:30 een fles en sliep ze door tot 7 uur. Voor de fles can 23:00/23:30 maken we haar nu wakker, omdat ze dan dus tot 7 slaapt (bij een eerdere poging, toen ze 9 weken was, deed ze dat trouwens niet en kwam ze inderdaad ook middenin de nacht weer). Ons moppie slaapt wel ingebakerd, dan schijnen ze iets minder hongersignalen af te geven. Dat en het feit dat ze anders te weinig voeding krijgt is de reden dat we haar toch wakker maken. Zodra ze bij de andere flessen overdag meer gaat drinken, gaan we daar wel langzaamaan mee stoppen/minderen. 
 
Hier precies het zelfde...ons zoontje is 10 weken en slaapt ook door na de fles vam 19.00/20.00 uur. Maak ik hem om 23.00 wakker dan komt ie 4 uur later gewoon weer. Dus breng hem nu na de fles van 19.00/20.00 naar bed en dan zien we wel hoe laat ie uit zichzelf komt. 
 
Terug
Bovenaan