Fles-dilemma.

Het lijkt me dat de meeste van de 2006 kindjes al een hele tijd van de fles af zijn, maar hier drinkt Linde 's morgens en tussen de middag na de boterham nog en flesje melk.
Bij voorkeur bij mama op schoot, en dat vond ik altijd best nog even gezellig en knus maar vind haar daar nu toch echt te groot voor worden.
Nou is mijn probleem dat Linde een hele slechte drinker is en snel last van haar ontlasting heeft, vandaar dat ze ook nog een fles krijgt omdat die zeker op gaat in tegenstelling tot een beker melk.
Het gekke is dat ze op het kdv en bij mijn ouders al tijden geen fles meer krijgt, op het kdv weet ik het niet maar bij mijn ouders gaat dan niet altijd alles op.
Dus wat zal ik doen? fles weg en maar zien wat er op gaat? ik weet het even niet zo goed. Ook omdat ik weet dat Linde nogal aan haar flesje gehecht is.
Hebben jullie hier misschien ervaring mee??? Ik hoor het graag.

groetjes Daniëlle.

Niet veel ervaring, maar een beetje.
Laat ik beginnen met dat ze niet de enige is. Kian krijgt ook elke ochtend nog een fles. Maar dat is mamma's gemak. Als hij net wakker is ben ik nog niet zo fit, dus dan haal ik beneden een fles dikke pap (met opengeknipte speen zodat de pap echt lekker dik kan) en een ontbijtje voor pappa en mamma. En dan zitten we lekker nog 1 a 1,5 uur op bed (behalve als ik moet werken natuurlijk). En dat is altijd zo gezellig, dat ik het zo maar even laat. Als ik hem bekers en broodjes ga geven op bed dan kan ik zeker dagelijks m'n bed gaan verschonen. No way.
Ik heb Kian z'n fles tussen de middag afgebouwd door 'm bij de lunch een gewone beker te geven en 'm stimuleren daar zelf uit te drinken (desnoods met hulp van mamma erin gieten zeg maar). En als ie dan niet zoveel naar binnen kreeg dat goot ik de rest in een flesje en die dronk ie onderweg naar bed op (op de commode tijdens het luier verschonen). Maar op den duur kreeg hij z'n beker gewoon leeg en was die fles helemaal niet meer nodig.
Dus hier een half advies, want de ochtendfles blijft er hier nog even in denk ik. (ontaarde moeder hè!)
Liefs Nelleke

Hoi,
Ook hier drinkt Skip (juli 2006) nog uit een fles 's ochtends ;) Hij vindt het ook nog echt heerlijk en voor papa is het 's ochtends ook wel erg makkelijk haha. Hij krijgt nog steeds een fles pap dan. Hij is nogal van de rituelen en dit is echt een ritueel, lekker met een flesje op de bank.
Eigenlijk moet hij er ook vanaf, gezien zijn leeftijd... maar..... ik zie dat nog niet zo heel snel gebeuren. Maar misschien willen ze op een dag gewoon zelf niet meer, zou makkelijk zijn haha.
Skip drinkt wel heel goed uit een gewone beker en de rest van de dag krijgt hij de fles ook niet meer... dus ik maak me geen zorgen.
Veel succes!
Groetjes, Noor

Hoi hoi

Sepje dronk ook nog steeds smorgens de fles (gemakzucht ook) maar nu is de fles kapot en weg in de prullenbak (heel ritueel, de speen was ook echt kapot gebeten) dus nu eet ie soms pap en soms een boterham of crackers (ligt er aan wat ik eet haha, dat wil hij dan ook) en dat gaat eigenlijk best goed.

Succes!!  

zal ik eens wat bekennen................Nick drinkt nog elke ochtend en avond een fles pap (en hij is 5jaar)
hij vindt het heerlijk en op die manier krijgt hij zijn melk ook binnen, op de dagen dat hij wat slechter eet vindt ik het helemaal fijn want dan krijgt hij toch nog wat binnen.

Zolang hij dit graag wil dan mag het van mij.
Tess drinkt ook nog vaak uit een flesje hoor, ze vindt het fijn. Ze kan het wel uit een beker dus ik zie er geen probleem in.

dus mijn advies......gewoon zo laten.
Liefs sandra

Hier al anderhalf jaar geen fles meer, maar alleen een beker. Maar mijn tantezeggertje van 7jr (sorry, meid als je dit leest ) drinkt nog elke ochtend een flesje thee met melk en ook in het weekend drinkt ze s'ochtends, s'middags en tijdens thee/koffiedrinken thee met melk uit een flesje. Dus zolang Linde het lekker vind en jij er geen probleem mee hebt om haar een flesje melk te geven zou ik zeggen, lekker blijven doen !

Groetjes

Oh, wat goed om deze verhalen te lezen! Onze Danae geniet nog zo van haar papfles 's-morgens ....    Ik ook! Ze wil dan graag lekker bij mij op schoot. Heerlijk even een paar minuutjes zo samen. Hoe lang nog? vraag ik me regelmatig af. Ze word eind Mei 3. Volgens mijn omgeving moet het zo langzaamaan echt afgelopen zijn met die papfles. Maar ik vind het nog prima!

Thom heeft ook tot ruim 2 jaar een papfles gedronken. Toen hij in het ziekenhuis kwam te liggen was het ineens gebeurt. Hij wilde pap van een bordje. Ook goed. Dat werd later een bekertje drinken en een boterham. We zien wel hoe het met Danae gaat lopen. Voorlopig vinden we het beide nog prettig, een papfles 's-morgens.

Ook hier de overweging dat ze zo in ieder geval een hoeveelheid vocht binnen heeft. Thom is een beroerde drinker. (3 glaasjes per dag, en de kinderarts weet ervan) Danae vertoond af en toe ook die trekjes. Dus zolang die papfles erin gaat, is het prima!

Groetjes, Cathy

Hier is het flesje melk ook nog heilig.
Alef begint 's morgens vroeg gelijk te roepen om zijn fles melk. Vaak ligt hij dan nog in bed. 's Avonds drinkt hij ook nog een fles melk. Ik merk wel dat hij sinds twee weken zijn fles melk 's avonds niet helemaal meer leeg drinkt. Ook als hij overdag moe is vraagt hij om een fles melk. Ik maak me daar niet druk om.
Fenne, 4 jaar, drinkt 's morgens en 's avonds nog een glaasje melk. Ze kan daar nog echt van genieten.

Terug
Bovenaan