Fles of borstvoeding?

Zijn jullie er al uit??
Ik heb eigenlijk niks met borstvoeding, als ik dat zie op m'n werk(babygroep) en bij een vriendin van me lijkt me het niks.
Ik twijfel wel omdat ik weet dat het goed is en dat wil je natuurlijk voor je kind. Vind het wel lastig.
Wat doen jullie? Ervaringen?

Geen ervaring nog,maar ik zeg gewoon doen wat jij t prettigst vind! Ik wil zelf t liefst borstvoeding geven maar vind wel dat zoiets dan ook vanzelf zou moeten gaan. Wat je mss ook kan doen is kolven. Dan heb je een beetje van allebei. Succes :)

Idd doe waar jij je goed bij voelt anders wordt het niks. Ik ga na een vervelende bv ervaring deze keer direct over op flesvoeding. Mama blij kind blij. Hoe graag je ook het beste voor je kind wilt je moet er samen gelukkig bij zijn. Ik vind persoonlijk dat er in promotie van bv weinig aandacht is voor mensen bij wie het niet lukt en wat een drama dat is.

Tja 4atas dat is omdat men borstvoeding wil stimuleren daarom krijg je voor flesvoeding voor net na geboorte ook nooit korting dat mag niet van de regering.
Zelf ga ik gewoon borstvoeding weer proberen vind het een beetje een smeerboel aangezien ik bij Nick genoeg melk gaf voor een drieling maar de antistoffen en zo vind ik eerste dagen toch erg belangrijk. Daarna kan ik alsnog kijken hoe het gaat.

Ik ga zeker proberen om borstvoeding te geven. In mijn omgeving was er maar 1 van de 4 die zo problemen had dat ze stopte. 1 had in begin moeite met aanleggen maar is daar nu ook handig in geworden en gaat nu prima.
Proberen kun je altijd maar ik zou me goed laten voorlichten zodat je de beste start mogelijk kunt maken. Uiteindelijk denk ik wel dat het beste voor de baby is dat moeder zich goed voelt en relaxt is ;)

Als het lukt en voelt je er goed bij gewoon doen! Ik heb het als lastig ervaren om te stoppen omdat het niet goed op gang kwamHet beeld wat neer wordt gezet is dat het geweldig is en dat is het dus niet altijd haha.

Ik heb bij de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven, ik werd daar niet echt blij van. Ik had er niets mee, kostte me heel veel energie en vond het niet echt leuk. Bij de tweede heb ik het ook gedaan, maar na 3 weken al gestopt. Ik had toen zo veel bloed verloren bij de bevalling dat ik zo moe was, dat ik er helemaal niet van kon genieten. Maar ik ben toch blij dat ik er mee begonnen ben. Ik merk wel dat onze oudste veel minder ziek is en minder allergieen heeft dan de tweede. Misschien heeft dat te maken met de borstvoeding.
Bij het komende kindje heb ik lang getwijfeld omdat ik niet weer die moeheid wil, maar ik ga het toch weer proberen. Het is heel belangrijk voor het kindje om moedermelk te krijgen en ik heb er nu ook wel weer zin in. Ik hoorde van een vriendin dat het helpt om heel veel te drinken, dus dat ga ik dan ook maar doen. Maar als het niet lukt, ga ik weer over op de fles.
Succes met je keuze, ik zou het wel proberen en dan als het niet lukt overgaan op de fles.

Ik heb het bij allebei mijn jongens 3 maanden volgehouden om borstvoeding te geven.
Echter ik kijk er niet met veel plezier op terug. Ik vond het vermoeiend, maakte niet heel veel melk aan waardoor ik altijd onzeker was of ze wel genoeg kregen. Kolven lukte niet dus alles kwam op mij aan. En ik voelde me er ook niet lekker bij om in t openbaar te voeden dus als t tijd was moest ik altijd thuis of in een Prive omgeving zijn.

Bij de tweede kwam het ook niet goed opgang. De Verloskundige kwam aanzetten met een enorme gehuurd kolfappartaat, ik moest bijvoeden met een spuitje en toen t eenmaal wel opgang was had de tweede zulke krampen dat ik geen koffie, sinaasappel of ui meer durfde te eten/drinken.

Waarom stopte ik niet? Ja eeh...hormonen ofzo. Vond dat mijn twee ook 'recht' had op drie maanden moedermelk ofzo.
Maar goed.

En nog een laatste ding....ze zijn allebei de eerste twee jaar best veel ziek geweest dus om nou te zeggen dat t een wondermiddel is: nee!!

Toch geloof ik wel dat borstvoeding uiteindelijk het allerbeste is maar je moet je er wel lekker bij voelen.

Ik denk dat ik bij deze wel direct na de geboorte t zal proberen maar als t niet meteen opgang komt dan wil ik niet dat er allerlei toeters en bellen bijkomen om t koste wat kost te laten lukken.

Flesvoeding geven en weten wat ze binnen krijgen, en dat je de voedingen kan delen lijkt me heerlijk!!

Maar ken genoeg meiden bij wie het wel heel goed en makkelijk gaat. Dus het is bij iedereen anders.

Groetjes mama3007

Terug
Bovenaan