Fles of borstvoeding?

Hallo,
Hier gaat de fles erin. Bij dochter ook meteen gedaan. Op een of andere manier heb ik er helemaal niks mee. Staat me echt tegen. Vind het ook veel voordelen hebben. Je kan gewoon de deur uit zonder lekkages. Iemand anders kan ook voeden. Je kan weer eten en drinken wat je wil. Je weet precies hoeveel erin gaat. Hier sliep de kleine ook al met een week of 7 door op flesvoeding. Dus ik ben tevreden en de kleine ook. Zou alleen nog borstvoeding overwegen mocht het een prematuurtje worden. Maar zoals gezegd lekker doen waar je je zelf goed bij voelt en je door niemand in een hoek laten praten, verloskundigen, kraamhulp, (schoon) moeders, partner. Het is jou lijf!

Hier elk kind minimaal twee jaar borstvoeding gegeven,naast mijn werk en kon het goed combineren. Een goede kolf is dan wel zo handig.
Je hebt een goede site www.borstvoeding.com . Gaf mij veel info.

Het is maar net waar je voor kiest. Zelf vond ik het vooral praktisch, geen gehannes met flesjes in de nacht,melkpoeder kopen ect. Kinderen zijn ook bijna nooit ziek. Dus bij nummer drie ga ik gewoon weer borstvoeding geven.

Het is echt onzin, vaak heeft je voeding niets te maken met krampjes!(*dan zou elk kind in landen waar veel kruiden worden gegeten continu last hebben van krampen ).

Het grote nadeel van flesvoeding vind ik persoonlijk dat je baby Vier maanden lang dezelfde smaak krijgt aangeboden,terwijl de smaak van moedermelk veranderd(dus eet je broccoli dan smaakt de melk anders dan dat je bv asperges eet).

Ik denk dat ik maar meteen met de fles begin. Bij m'n dochter heb ik 6 dagen geploeterd, maar de productie kwam gewoon amper op gang. Aangezien ze hard afviel, is me toen aangeraden om te stoppen. Heeft wel wat tranen gekost, hoor! Ik moet wel zeggen dat m'n dochter nooit ziek of verkouden is, dus qua antistoffen weet ik niet of het nodig is om lang bv te geven.
De verloskundige heeft nu aangeraden om maar geen bv te geven. Misschien dat ik het uiteindelijk toch wil proberen?! Ik heb nog even om er over na te denken.

Ik ga het 'gewoon' proberen en ben ook van mening dat je moet doen waar je je persoonlijk goed bij voelt. Mijn vriend en ik zijn allebei van mening dat het super fijn is als het lukt, maar dat we er ook geen slepend gedoe van gaan maken als het niet lukt. Dan gaan we alsnog over op de fles.

@mama3007, die kolf heeft het denk voor mij het meest dramatisch gemaakt nog niet eens het bijvoeden. Ik heb dat ding samen met de kraamzorg uitgezwaaid en wad gelijk genezen :) wel gaaf dat je het nog een keer gaat proberen. Knap hoor!

Mijn vier kinderen zijn groot geworden met de fles. Bij de eerste heb ik borstvoeding geprobeert, maar ik vond het geen fijn moment, terwijl een voeding een fijn moment moet zijn met z'n tweetjes. Ze zijn er alle 4 groot van geworden en ze zijn nooit ziek. Doe waar jij jezelf prettig bij voelt, mijn vriendin heeft een kleine van ruim 1 jaar en geeft nog steeds de borst, voor haar heb ik respect!

Tja, de eeuwige discussie tussen (aanstaande) moeders...

Bij de eerste was ik van plan borstvoeding te proberen te geven de eerste drie maanden, totdat ik weer aan het werk zou moeten. Mocht het te ingewikkeld worden, dan geen gedoe en over op de fles (heb zelf ook flesvoeding gehad).

Maar wat bleek, volgens het ziekenhuis waren zowel mijn zoontje als ik natuurtalenten qua borstvoeden :)
Ik vond het geweldig om te doen, zo natuurlijk en intiem en knus, en het ging eigenlijk vanzelf allemaal. Dus uiteindelijk heeft hij pas met 8 maanden de eerste flesvoeding gehad en ben ik uiteindelijk doorgegaan met (deels) borstvoeding tot hij 11 maanden was (gestopt omdat ik zwanger wilde worden van nr. 2).

Ook bij de tweede ging het weer zo soepel en hij heeft zelfs 13 maanden borstvoeding gehad.

Dus hopelijk gaat het nu bij nr. 3 weer zo, want inmiddels ben ik wel erg gehecht aan het idee dat ik mijn baby's borstvoeding geef. Maar als het deze keer om wat voor reden dan ook niet mocht gaan, dan is er wel ergens een grens en komt er toch gewoon een fles het huis in, hoe moielijk ik dat ook zou vinden. Het moet niet ten koste van mijn kind gaan uiteindelijk.

Maar wat jullie ook kiezen, veel succes!

Terug
Bovenaan