fles of pap en wanneer dan!!??

effe een voedselvraag, hihi.

pascal krijgt om half 7 een papfles. die heeft ie binnen 10 minuten op en gaat zijn bedje weer in, en slaapt tot half 10.

half 12 een 210 + 7 fles
half 5 een 210 + 7 fles
half 10 een papfles en dan knort ie de hele nacht door.

tussen de eerste en de tweede fruit.
tussen de 2de en de 3de liga (voor de poeperij)
en tussen de 3de en de 4de een groente hap

nu had ik van de week een proefzakje nestle pyama papje en dat heb ik pascal ipv de liga gegeven. om te testen. dat ging er in als eh pap.
nu zou ik de 2de fles graag vervangen voor een bordje pap. maar dan zal ik 1 van de papflessen moeten laten vallen en er een gewonen fles van moeten maken denk ik. anders krijgt pascal toch te veel pap binnen???

Tim krijgt 's ochtends als eerste voeding, ergens tussen 07.00 en 07.30 uur, een bordje pap. 's Avonds voor het slapen krijgt hij een papfles, zo rond 19.00/19.30 uur. Hij doet het er prima op. Voorheen, toen hij het bordje pap nog niet wilde, kreeg hij 2 papflessen. Wat het cb en ka betreft prima.

pascal eet smorgens boven omdat ik het op dat vroege tijdstip wegens mijn reuma nog niet genoeg kracht heb om hem naar beneden te tillen. door dat de fles zo snel gaat, hoeft hij nauwelijks wakker te zijn, en slaapt hij snel verder.
een normale fles zonder pap. doet hij als hij gaat ouwehoeren soms wel 3 kwartier over. zolang kan ik hem niet houden om te drinken.
bah wat klinkt dat allemaal klagerig.

@mam v.e kleuter; is die fles van 1900/1930 ook de laatste fles voor Tim??

@smootylama: klinkt helemaal niet klagerig, meid!
Ja, die fles van 1900/1930 is de laatste die Tim krijgt. Daarna gaat hij naar bed en slaapt hij door tot de volgende ochtend.

nou, het cb zei dat omdat hij nog te jong is voor de granen pap, de liga een lichtere hap zou zijn. maar er zitten dan toch wel vezels in. vandaar dat ie t krijgt. hij poept nu elke dag. soms 2 keer per dag. ik ben dan wat bangig om te stoppen met de liga, omdat ik niet wil dat hij weer zo veel moeite krijgt met poepen.
pas als ik een vervanging heb voor de liga, stap ik over.
maar pascal is 23 sept pas 6 maanden, dus mag hij nu nog geen granen pap.
of wel/ zijn er moeders begonnen met zo iets voor de kleine 6 maand is.
ik blijf bang voor nieuwe dingen.
verder krijgt pascal roosvicee laxo bij de fruit of groentehap. dat helpt ook voor t poepen.

@mam v.e kleuter. hoeveel flessen van hoeveel ml krijgt Tim dan? knap hoor dat hij er al zo goed op slapen kan. hoe oud is Tim? ik geloof dat hij een van de eersten was uit ons groepje die geboren is, klopt??

ik zou het zo laten eerlijk gezegd! ideaal als ze in de ochtend pap drinken, mijn kinderen drinken nog steeds pap s´ochtends (alleen niet uit een flesje,,haha)
Dadelijk vervalt uiteindelijk de laatste (pap)fles en dan zit je ideaal, in de middag een boterham, anders ga je dan weer alles omgooien!
Ik zou nog geen granen pap geven, hier begin ik daar pas met 8mnd mee (advies in belgie)

Terug
Bovenaan