fles of pap en wanneer dan!!??

ideaal als ze in de ochtend pap drinken,
daar bedoel ik mee dat veel kindjes niet heel graag ontbijten, hiermee weet je dan zeker dat ze eten/drinken binnen hebben voor je de deur uitgaat!

Tim is inderdaad een van de eersten uit onze maartclub. Hij is van 15 februari, dus alweer "bijna" 7 maanden. Dit is zijn schema:
0700/0730: bordje pap
1030/1100: fruit
1230 : fles van 210 + 7 schepjes
1530: broodkorstje o.i.d. + sap
1700: warme maaltijd (als hij deze niet goed eet, vervang ik deze door een klein flesje van 90 of 120)
1900/1930: papfles van 210 + 7 schepjes.

@MJ; er zit inderdaad wel waarheid in wat je zegt.
zelfs ik ontbijt niet graag, maar om nu weer aan de papfles te gaan, blegh, hihihi.
En als ik t goed heb is er hier vanaf 6 maand een lichte granen pap. maar ik moet toch 28 sept weer naar t cb.
dan is pascal 6 maand, en overleg ik wel weer met hen.
ze zijn hier gelukkig vrij soepel. voor zo ver het natuurlijk niet nadelig voor de kleintjes is.

@mam v.e kleuter; jeetje he, bijna 7 maand.
ik had het er gisteravond met marc nog over, wij zijn als volwassenen al zo gewent om "alles " te kunnen eten. je ziet nu bij onze kleine pas hoe het zich opbouwt.

Ik zou het eerst gewoon zo laten als ik jou was. s'ochtends een fles pap en s'avonds.

Jorn krijgt ook tussen 07.00- 07.30 een papfles
en ook tussen 19.00-19.30 een papfles.

Zou zeker nog geen granenpap geven. Mijn schoonmoeder had laatst es zo'n kant en klaar pakje gegeven s'avonds was ook pyamapapje vanaf 6 maanden. Jorn was toen net 4 maand oud. en die heeft wel heel lekker geslapen. maar was daarna ook flink in de diaree. dus dat wil je die kleine darmpjes nog niet aandoen.
Ik was dan ook best boos op mijn schoonmoeder

@anna-lovely; jeetje ik was al bang voor de bambix rijstebloem toen pascal 4 maand werd.
ik moet toe geven dat hij laatst ook dat pyama papje heeft geproeft, maar toen was ie al wel 5 maanden geweest.
ik heb al wel granen pap gekocht maar ik wacht tot ik 28 sept naar het cb ben geweest. dan overleg ik daar wel wat pascal dan allemaal mag hebben.

Met de gewone papfles knort hij ook de nacht wel door.
dus inderdaad, we houden het eerst zo.

smooty

Terug
Bovenaan