Fles voeding?

Ik ben ten einde raad. Ik maak het me misschien zelf moeilijk maar ik weet het even niet meer! Het gaat om de fles voeding van mijn dochtertje nu 3 weken oud. Ik heb vraag me af hoe jullie de flesjes maken op een veilige en snelle manier. Ik heb al van alles geprobeerd en zelfs het dure apparaat baby brezza aangeschaft. Flessen warmer ook al. Wij hebben het idee dat de dossering van het apparaat te weinig is. Iemand ervaring ermee? Mijn vraag is eigenlijk ook gewoon, wie doet de flesjes met kokend water en wie doet t met de magnetron en gewoon uit de kraan? Hoor graag reacties

Wij hebben een flessenwarmer van Alecto. Ideaal! Je kunt ook prima water uit de kraan gebruiken. Je kunt ook water koken, beetje in de fles doen en de rest met koud kraanwater aanvullen.

Wij verwarmen gewoon 200 cc water uit de kraan (koud) ongeveer 30 sec in de magnetron en dan de poeder erbij. Gaat prima. Hebben wel een flessenwarmer maar die heb ik alleen voor de borstvoeding gebruikt.

Ik hoor dat kraan water niet zo goed is nu weet ik niet wat daar van waar is.? Maar ik heb me zelf spa blauw laten aan praten en dat lijkt me zo onhandig ook voor als we een keer onderweg zijn.

Wij deden altijd kokend water met koud kraanwater erbij. Volgens mij hadden wij als verhouding 1 derde kokend water en 2 derde koud water. 
Wij namen vaak kokend water in een thermosfles mee naar boven voor de late/nacht/ochtendvoeding zodat we dan niet naar beneden hoefden om water te koken. Vaak kon ik het restant van dat gekookte water gedurende de dag ook nog gebruiken..

Wij gebruiken bronwater uit flessen, dit omdat ons kraanwater heel veel kalk bevat. Het bronwater warmen we op in de magnetron. Als we een dagje weg gaan nemen we opgewarmd bronwater mee in een thermosfles 

Gewoon warm water uit de kraan, al ruim 3 jaar lang! Beide dochters hebben er niks van gekregen. Nederlands water is zo zuiver, dit kan echt wel. Gewoon de schepjes er bovenop en klaar. Zoooooo makkelijk, vooral in de nacht. Dat gehannes met magnetron of half kokend water snap Ik echt niet, je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Zeker een fleswarmer is echt onnodig met flesvoeding! Die zijn ervoor om flesjes borstvoeding op te warmen.

Waar zit je probleem precies? Waarom werkt warm water, de magnetron of kokend water niet voor je?? Zo doet heel Nederland het.. ;)

En sorry, maar spa blauw is echt onzin!!

Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang, flesjes worden klaargemaakt in de magnetron of met gewoon warm kraanwater. Daar heb ik al honderden kinderen een flesje van gegeven en al die kinderen leven nog hoor...

Ik ben echt zó nuchter in zulk soort dingen. Je gaat toch niet voor elk flesje spa blauw gebruiken? En wat dan als je kindje over een paar maanden water/sap gaat drinken? Mag dat ook niet met kraanwater dan? Blijft je kindje dr hele leven spa blauw drinken?

Terug
Bovenaan