Fles voeding?

Het water uit de kraan in NL moet aan veel meer voorwaarden voldoen dan bronwater in de supermarkt, het is een super kwaliteit! Wij doen een flesje water in de magnetron, dat is het snelst/makkelijkst.

Wat betreft kalk.. denk ik niet dat dat een probleem is, lijkt me dat er veel meer kalk (calcium) aan de flesvoeding wordt toegevoegd dan er in het drinkwater zit.

https://www.vitens.com/pers-en-nieuws/blogarchief/kun-je-warm-water-uit-de-kraan-drinken 
Om deze reden heb ik het altijd met de magnetron of waterkoker gedaan. 
Magnetron 150 ml water 25 seconcen op 600 watt 
Kokend water 1/3 op 2/3 koud water. 
Ik voelde even met mijn vinger of het een comfortabele warmte had. Het maakte onze dochter niet veel uit of het precies lichaamstemperatuur was. Een lauwe fles was ook goed. Voeding in warm water toevoegen en even swirlen.
En ik nam ook een thermoskannetje voor de nacht mee naar boven. Die stond dan in de badkamer, waar ik wel even het licht aan kon zetten en de fles ook weer uit kon spoelen. Ik hergebruikte de fles voor de tweede nachtvoeding.

Ik maakte de flesjes altijd met spa blauw of bronwater en gebruikte een flessenwarmer van Philips. Soms als ik er haast bij had gebruikte ik wat gekookt water, dat vulde ik aan met koud water tot het aantal juiste cc.

Doe waar JIJ je goed bij voelt. Mijn dochter krijgt op de kinderopvang ook haar flessen met bronwater. Ieder z’n eigen mening daarover natuurlijk.
Wat anderen ook al vroegen, waarom lukt het niet, wat bedoel je met je vraag vrouw?

Als je nou elke ochtend kraanwater afkookt in de waterkoker en dat in een grote kan doet. Dan is het extra ontkalkt en bacterievrij. Kan je daar nooit aan twijfelen! Dan per flesje opwarmen in de magnetron. Dus ook dat water meenemen op visite, iedereen heeft toch wel een magnetron. Als je de deur uitgaat ( buitenlucht) doe je het gekookte water direct voor vertrek maken en in een thermo fles. En dan met ‘etenstijd’ tot de juiste temperatuur/ hoeveelheid in het flesje mixen met koud water. Eens in de zoveel x kan dat echt geen kwaad. Zo vaak zal het niet voorkomen dat je tijdens wandelen enz een fles moet geven. En tegen de tijd dat we weer naar een pretpark kunnen loopt je baby denkelijk.....? extra tip: de doseer bakjes voor de poeder! Ideaal omdat je dan niet de hele pot mee hoeft te zeulen en zodra je flesje uit de magnetron komt gooi je zo’n potje erin, even roeren met een vorkje, hoppa etenstijd! Roeren bleek ook beter dan schudden tegen krampjes, schudden creëert veel luchtbelletjes...kwamen wij erg laat achter ? succes verder ?

Terug
Bovenaan