Fles voor het slapen gaan tot hoe oud?

Even een vraagje. Tot welke leeftijd heeft jullie zoon/ dochter een fles melk voor het slapen gaan gehad.
Mijn zoon wordt over 2 weken 1 jaar en krijgt nog 3 x melk. Dus ook voor het slapen. Weet niet wanneer dit niet meer nodig is.

gr Herma
 
Hallo Herma,

Mijn dochter is inmiddels 2 jaar en vindt een flesje (Peutergroeimelk) voor het slapen gaan nog steeds heerlijk! Volgens het CB moet ik daar eigenlijk mee ophouden (schijnt niet goed te zijn voor de tandjes), maar zo lang ze er zelf nog om vraagt en er lekker door slaapt, mag ze het van mij hebben.

Groetjes, Patricia
 
mijn zoon wordt a.s. zaterdag 1 en krijgt ook voor het slapen gaan nog een lekkere fles warme melk!
Wel inmiddels "gewone" melk (wij hebben eigen melk van de koeien)...Ik vind het zelf nog heerlijk dat moment, want dat is het enige moment dat ie lekker bij je zit en stil zit..hahaha. Zolang hij zelf het nog lekker vind, vind ik het best..
Hij krijgt wel 2X melk, 's morgen bij het ontbijt (fles 200 cc en boterham) en 's avonds. Bij de boterham 's avonds geef ik em vaak een bekertje karnemelk met roosvicee erdoor! (wij eten 's middags warm)
Scheelt een hoop kosten geen poedermelk meer!!
 
Mijn oudste kreeg die zo rond de 6 maanden niet meer. Maar ze had steeds heel snel achter elkaar honger dus ze kreeg wel 3 flessen maar dus allemaal voor het avondeten.

Mn jongste krijgt de late fles niet meer sinds 9 maanden.... Ook zij krijgt wel drie flessen, maar allemaal voor het avondeten....

Dus met het ontbijt, lunch en zo rond 4 uur 's-middags......
 
Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 16 maanden en krijgt nog altijd 3 flessen. Wel zorg ik ervoor dat ze niet meer krijgt dan 350 cc op een dag, meer is niet goed voor je kind. Zolang je kleintje het nog lekker vind fijn blijven geven. Ook ik vind het even een heerlijk rustmomentje voor het slapen gaan. Bij mij op het cb zeuren ze over alles, maar dit is prima. Ze krijgt nu 's morgens en 's avonds 120cc en 's middags 90cc.
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reakties. Ik ga in de laatste fles wel wat minder melk doen. Een rustig momentje is het hier niet. Meneer heeft geen tijd om lekker om schoot te zitten. Als hij in de kinderstoel zit, drinkt hij wel zijn flesje leeg. Bij het naar bed gaan heeft hij pas tijd om te kroelen. ( erg ondernemend jongetje) Ik gaf hem nog steeds 3 flessen van 200 ml, want hij drinkt erg slecht sap.
 
Nova heeft tot anderhalf jaar melk voor het slapen gaan gehad, ze dronk vanaf 10mnd gewone halfvolle melk en dan 2 flessen per dag ivm niet teveel zuivel binnenkrijgen.
Ze gaf zelf aan dat ze hem niet meer wou, ze dronk er gewoon niet meer uit.
Nu is ze 28mnd en krijgt 's morgens nog steeds pap en 's middags een beker melk bij brood.

Ik vind gewoon dat een kind het lekker zelf aangeeft.
 
Onze meneer drink 's morgens lekker nog een flesje pap, met de lepel vind hij te langzaam gaan, 's avonds krijgt hij ook nog een flesje pap. Zowel 's morgens als 's avonds krijgs hij 200 ml. Zolang je kindje dit lekker vind gewoon doen. Het cb kan zoveel zeggen.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan