Fles voor het slapen gaan???

Hallo meiden,

Jente krijgt 's ochtends en 's avonds nog steeds borstvoeding! Ben er best een beetje trots op maar ik wil nu toch wel eens af gaan bouwen. Wil mezelf zo graag weer terug.

15 februari is hij precies 1,5 jaar dan wil ik hem voor de laatste keer geven, de winter is dan grotendeels voorbij en ik vind het wel een mooie datum, ha ha!

Mijn vraag is nu eigenlijk, welke kindjes krijgen er voor het slapen nog een fles en hoeveel en wat?
Ik wil eigenlijk helemaal stoppen, hij drinkt uit de borst volgens mij ook niet erg veel meer. Maar toch twijfel ik een beetje want als hij niet zoveel gegeten heeft, drinkt hij toch wel wat langer aan de borst.

'S ochtend vind hij het ook nog wel lekker maar zonder kan hij ook want we gaan direct aan tafel en dan eet hij 2 boterhammen en lust ook gewone melk!

Ben sinds vandaag ook gestopt met nog een beetje dreumes melk in de middag voor het slapen gaan.

Ben benieuwd naar hoe jullie kindjes het doen?

Groetjes Fennie en Jente

hoi

wat knap van je dat je al zo lang borstvoeding geeft

maar om terug te komen op je vraag
elise krijgt al maanden geen fles meer voor het slapen gaan ook als ze slecht gegeten heeft slaapt ze 's nachts prima door

groetjes saskia

Marissa kreeg tot gisteren nog een fles Friso 3 melk voor het slapen gaan. We gaan vannacht eens proberen de fles niet te geven. Van de week hadden we een keer niet gegeven en toen hadden we gelijk een onrustige nacht. Gaan het nu nog een keer   proberen en haar dan alleen wat diksap geven voor het slapen gaan.

Hoi Fenny,

Wat goed dat je Jente nog zo lang zelf hebt kunnen voeden!

Lucas krijgt altijd nog een papfles om 19.00 uur, voor hij gaat slapen. Dat is nog een volle fles van 210 cc peutermelk en 5 scheppen bambix. En hij vindt hem nog heerlijk! En ik ook, want dan zitten we nog even op zijn kamertje, schemerlampje aan, nog even samen en dan lekker onder de dekens.

Tot voorkort gaf ik ook nog een ochtendfles om een uur of 6, maar hij wordt nu later wakker en als ik vraag of hij een flesje wil, zegt hij nee. Maar 2 boterhammetjes! Die lust hij wel.

Die avondfles drinkt hij overigens niet altijd helemaal leeg en ik moet die van het bureau ook al af gaan bouwen, want kinderen op die leeftijd hoeven geen avondfles meer zeggen ze, maar hij geeft dat zelf wel aan. En het is toch nog even een moment samen en dan is hij nog zo'n klein jongetje. Het gaat allemaal al zo snel…

Groetjes,

Cynthia

Hoi Fennie,

Meid wat goed van je dat je nog steeds borstvoeding geeft (al meot ik er zelf niet aan denken, maar dat terzijde)

Tess krijgt ook al maanden geen fles meer voor het slapen, het is avondeten en dan een toetje en in bed. Soms drinkt ze nog wat sap want dat vergeet ze wel eens na het eten. Tess drinkt trouwens ook al maanden niet meer uit een fles, vanaf vorig jaar mei/juni denk ik, ze weet ook niet meer hoe het moet, heb het laatste nog geprobeerd. Heb de spenen maar weg gegooid.

Succes met het stoppen, zal voor Jente ook wel erg wennen zijn. 's Avonds een boekje samen lezen is ook heel gezellig en daarna knuffelen we nog even en zeggen alles in de kamer goede nacht.

Liefs Nanda

O wat ben ik jaloers op je!
Stefan heeft 7 maanden volledige BV gehad, maar toen er bijvoeding in het spel kwam wilde hij niets meer van de borst weten.
Stefan krijgt nog wel een fles voor het slapengaan. Hij krijgt dan gewone melk iets verwarmd. Ongeveer 180 ml. Voorheen kreeg hij een hele volle fles, maar was ie 's morgens altijd heel nat..... Nu niet meer.
's Morgens krijgt hij ook een fles melk. Hij geniet hier enrom van (en ik ook) even een momentje voor ons tweetjes..... Dit is wel een volle fles. Daarna gaat ie even de box in zodat ik even kan rommelen en dan na ongeveer een kwartier gaan we brood eten....

Succes ermee!!
Groetjes Go

Kian krijgt ook nog een fles voor het slapen gaan.
Melk met nutrix, of een pyamapapje.
Hij heeft het niet echt nodig, maar hij staat echt te springen als ik aankom met dat ding. Hij smult er echt van. En hij is niet zwaar ofzo, dus blijkbaar verbrandt ie het ook weer.
Ik hou 'm d'r nog ff in.

Je zou inderdaad als je van de borst af gaat savonds wat limonade kunnen geven, of thee met een scheutje melk. Ik zou niet gaan beginnen aan een fles met melk, anders moet je die ook weer gaan afbouwen.

Liefs Nelleke

Wat goed van je dat je dat zo lang vol hebt gehouden zeg!! Jamie krijgt al heel lang geen fles meer voor het slapen gaan. Hij vind melk niet zoveel meer aan. Hij krijgt nog een beetje sochtends en smiddags na zijn boterham. Maar dat is in totaal misschien maar 200 cc.

Gr. Natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan