Fles voor het slapen gaan???

SNIK SNIK, heb Jente net op bed gelegd zonder bv of fles. Hij had erg goed gegeten dus ik dacht laat ik de avond voeding dan maar dirct er af halen.

Heb hem beneden nog wel een tuit met wat limonade gegeven, die ging helemaal leeg.

We hebben samen een boekje gelezen en daarna gewoon lekker naar bed. Hij keek wat afwachtend maar sliep gewoon binnen 5 minuten.

Kwam zelf in tranen zijn kamertje uit, had ik niet verwacht. Heb het idee dat ik hem nu iets te kort doe en vind het toch ook best raar dat nu na 1,5 jaar we er mee gaan stoppen. Ach, ik zal er nog wel aan moeten wennen.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi!

Kan me erg goed voorstellen dat dat moeilijk is hoor! Het is toch weer een fase die je afsluit, een volgende stap naar het 'groter'worden. EN het zijn van die heerlijke intieme momenten he? Lijkt me ook moeilijk om te beslissen, ik had het iets makkelijker, Puck besloot na 9 maanden dat ze  zat had van de BV (bijten, tepels omdraaien!) Goed dat je het zo probeert, als je hem niet went aan de avondfles hoeft ie ook niet meer!  
Puck drinkt vaak savonds nog een beetje warme melk uit een flesje.  Overigens doe ik altijd gewone halfvolle melk, omdat  het CB aangaf dat  er in peuteropvolgmelk erg veel suiker zit?!! 'S Ochtends drinkt ze altijd nog wel haar fles van 225 helemaal leeg. Hier kijkt ze ook  echt naar uit, ze kan bijna niet wachten tot de fles er is. Daarna eet ze dan ook nog een boterham.

Succes met  afbouwen!
Liefs, Marcia mv Puck.  

Petje af hoor dat je/jullie het zo lang hebben volgehouden! Het stoppen met bv is ook echt weer een mijlpaal, hoewel het natuurlijk heel anders voelt dan de eerste woordjes of eerste stapjes. Je sluit een fase af. Ik denk dat je Jente het beste hebt gegeven, maar natuurlijk komt er ook een tijd dat je je lichaam weer voor jezelf wilt hebben (en een beetje voor je man, hihi!) Voor die 1,5 jaar bv heeft Jente er ook al 9 maanden gebruik van gemaakt, dus het is echt niet raar hoor dat je dat weer terug wilt.

Julian begon met een maand of 7 te ouwehoeren tijdens de bv. Met 8 maanden ben ik gestopt, hij wou er gewoon niks meer van weten. Deed me wel zeer, want het was zí'jn beslissing, niet die van mij... Maar aan de andere kant, dat ik mijn lijf weer voor mezelf had vond ik ook erg prettig. De intieme momenten vinden zonder bv ook plaats, maar op een andere manier.

Om op je vraag terug te komen. Julian heeft al maanden voor het slapen gaan thee met wat melk. Hij drinkt er  niet veel van, maar het is onderdeel geworden van het samen een boekje lezen. En ik kan me voorstellen dat het lekker is om nog even iets warms binnen te hebben gekregen voor het slapen gaan. Limonade krijgt hij bijna nooit en zeker niet voor het slapen gaan (ivm suiker) . Tijdens het ontbijt en de lunch heeft hij gewone melk uit een gewone beker. Smiddags bij het koekje diksap of roosvicee uit een tuitbeker (niet die met gaatjes, maar een grote opening). Pap heeft hij nooit gehad, hij kreeg direct brood toen het mocht.

Geniet nog even van de borstvoeding sochtends!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hai Ellen,

Ik moet zeggen dat Jente ook geen echte limonade krijgt hoor, het is ook roosvice!
Ik vind het wel een goeie van je dat suiker voor het slapen gaan niet erg handig is, helemaal niet aangedacht.  
Misschien moet ik hem ook gewoon wat warme melk in zijn tuit beker geven beneden, zo komt hij in ieder geval aan genoeg melk en heeft hij wat warms binnen. Wil er inderdaad niet boven aan beginnen want dan moet ik dat ook weer een keer afwennen.

We zullen zien hoe het de volgende dagen gaat!
 Groetjes Fennie en Jente

hier ook al heel lang geen fles meer voor het slapen gaan, ik denk dat we ermee gestopt zijn toen we overgingen op gewone melk rond zijn 1e verjaardag. Ik wilde toen ook van de fles af en uit een beker drinkt hij vrij weinig voor het slapen gaan, zo ook de melk. Hij krijgt nu soms nog een flesje sap, maar vaak ook niks omdat we ook meestal vrij laat eten.

Vind het supergoed dat je het rustig af gaat bouwen, en "gelukkig" heb jij er meer moeite mee dan je kleine kereltje!

Liefs Jenneke mv Ivar

hey hoi,

Yoëll krijgt `s ochtends een pyamapapjes en voor zn middagslaapje 100 ml soja groeimelk en `s avonds een fles pap (smulpap van bambix) ook 100 ml met soja groeimelk.....

Yoëll is absoluut niet te zwaar hij weegt maar 10.5 kilo dus hij krijgt het gewoon zolang hij het lekker vind...zn neefje van drie krijgt ook nog altijd een fles pap voor het naar bed gaan.....

Maar wat goed joh zow lang borstvoeding.......

Liefs Denise

Hoi,
wat goed dat de borstvoeding zo lang lukte!
Begrijpelijk dat het emotioneel is.
Mila drinkt nog een klein flesje friso 3 voor het naar bed gaan.ze vindt het nog lekker en het is een beetje een afsluiting voor het naar bed gaan.
Zou ze hem niet meer willen,is het ook prima.
Na het tandenpoetsen gaat standaard de muziekprojector aan met muziek en dansen samen.dan ligt ze helemaal tegen me aan.dit is ons ritueel en dat weet ze.ze begint vaak al met de melodie..zo lief...
Ik geef overdag geen flessen meer trouwens.
groetjes piewie,mv Mila

Dean krijgt al  heel lang geen melk meer 's avonds. Hij dronk de fles niet meer leeg en toen ben ik er mee gestopt. Hij weegt ook nog al dus hij heeft het niet nodig. Hij drinkt nog wel een slokje  sap, een uurtje voordat hij naar bed gaat.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan