Fles warm houden

[quote quote=10398454]Dat had ik laatst gedaan maar manlief werd er niet zo blij van dat ik hem drie kwartier eerder wekte om de flesvwarm te houden toen ik weg moest ?.[/quote]
Flauw van je man zeg ?
Ik had niet begrepen dat je 's ochtends voor het werken al kolfde. Is het een optie om je dochtertje te voeden terwijl ze nog slaapt? Of wordt ze dan echt wakker?
Anders toch de fles bij je man onder de delen schuiven. Goede dop erop en hopen dat hij niet wakker wordt omdat hij met draaien erop gaat liggen ?

Gewoon in een bak heet water zetten als hij verschoond, daarna is hij lauw. Zet een thermoskan heet water klaar en dan gaat het helemaal snel.

Al een glazen fles geprobeert?
Je kan een glazen fles klaarzetten met gekookt water er in, als je klaar bent met kolven giet je het over in de glazen fles en blijft het langer warm...

Als ik het goed begrijp, kolf jij thuis voor je weg gaat, en een uur later worden je man en kindje wakker en geeft hij de fles?
Je hoeft de voeding dus niet ergens heen te vervoeren verder?

In dat geval zou ik m gewoon weg zetten in een mok/schaaltje met goed heet water (uit waterkoker ofzo). Dat koelt dan vanzelf wel weer wat af maar dan blijft de melk hopelijk wel warm genoeg. Anders kan je man altijd nog het hete water even verversen voordat hij je kindje uit bed gaat halen.

Als je nog n kruik over hebt zou je die ook samen met de fles in een doek kunnen wikkelen, maar dat lijkt me toch omslachtiger.

Houd er wel rekening mee dat de temperatuur waarop jij de melk wilt houden, de ideale temperatuur is voor onder andere bacteriën om te groeien. Dat is ook de reden dat wordt afgeraden om de fles langere tijd in de flessenwarmer te laten staan. 

Terug
Bovenaan