Fles weigeren

Onze dochter van nu 6 maanden weigert heel vaak de fles die ze rond 10 uur 11 uur krijgt en als ze wat drinkt dan laat ze vaak 80 a 110 over ze krijgt een fles van 180.
Smidags doet ze dit soms ook gister bijvoorbeeld ook om kwart over 2 alles op om kwart over 5 wou ze niks uur later ook niet pas om half 8 toen ze naar bed ging drinken
Dit doet ze nu denk ik al wel 3 weken.
Probeer nu al om de 4 uur voeden helpt ook niet elke x smorgens is t een probleem.
In een sprongetje zit ze nu niet meer.
Iemand tips?

Groente gaat soms wel goed soms niet
Fruit wil ze niet vind ze niet lekker.
 
Als ze niet wil heeft ze blijkbaar geen honger? Ik zou lekker je dochter laten bepalen, dat kunnen ze op deze leeftijd heel goed! 
verder groente en fruit lekker blijven proberen en ook verschillende soorten proberen! Misschien een idee om groente en fruit te mixen? Maak je geen zorgen als ze iets niet lust, kinderen moeten een nieuwe smaak soms wel 14x geproefd hebben om eraan te wennen!
succes!
 
Nee maar ze moet natuurlijk wel minimaal 500 drinken op de dag dat red ze nu vaak maar net
Groente en fruit blijven we proberen aleen zo zonde elke x fles en fruit en groente weggooien
 
In fruit en groente zit ook vocht en je zou kunnen proberen of ze ook al wat water wil drinken?
je kunt van fruit en groente een wat grotere hoeveelheid maken en in kleine porties invriezen, bijvoorbeeld in ijsblokjesvormpjes. Dan kun je per keer 1 of 2 blokjes ontdooien, dan gooi je minder weg én het is minder werk ?
 
[quote quote=10561536]In fruit en groente zit ook vocht en je zou kunnen proberen of ze ook al wat water wil drinken?
je kunt van fruit en groente een wat grotere hoeveelheid maken en in kleine porties invriezen, bijvoorbeeld in ijsblokjesvormpjes. Dan kun je per keer 1 of 2 blokjes ontdooien, dan gooi je minder weg én het is minder werk ?[/quote]Water probeert ze te drinken maar ze slikt nog niet door
In vries idd in die ijsblokjes vorm
Ook zonde van de fles

Ik ga morgen maar proberen om er langer tussen te laten
Denk zo 1ste fles vaak tussen 6 en 7
10 uur fruit
Dan half 12
Half 4 fles
Half 6 groente
Half 8 a 8 uur fles en bed in
Ze heeft dan wel maar 4 flessen ipv 5
Vandaag ook maar 5 omdat ze er al 1 gemist heef dus zal ze vanacht wel komen haha
 
Maar 4 flessen is toch prima als je baby 6 maanden is? Ik weet het niet precies hoor want ik gaf bv op verzoek, maar je zou misschien kleinere hoeveelheden kunnen geven? Dan hoef je ook minder weg te gooien en als je kindje toch meer wil maak je gewoon een beetje bij?
Water drinken gewoon blijven oefenen dat komt vanzelf! Je zou ook met brood kunnen beginnen, misschien begint je kindje wel meer behoefte te krijgen aan vast voedsel. Brood kun je (zeker in het begin) dopen in melkvoeding, dan is het makkelijker te eten én ze krijgt weer extra vocht binnen!
 
 
Jaa in principe wel denk ik
Brood wil ik mee beginnen inderdaad.
Vind het aleen nog wat eng ook hoe te beginnen.ben bang dat ze stikt erin
 
Dat is in het begin ook best spannend, maar let maar op dat je dochter het sneller door heeft dan je denkt!
wij zijn begonnen door het brood (nog zonder korst) in kleine plukjes even te dopen in (moeder)melk en dan in het wangzakje stoppen. Je kindje in het dan proeven en zal op een gegeven moment het stukje brood gaan verplaatsen met d'r tong, hierdoor kan het stukje ook weer (per ongeluk) naar buiten komen. Gewoon weer in d'r wangzakje stoppen. Als dat goed gaat (na een aantal dagen? Een week?) stop je het gedoopte stukje brood gewoon in haar mond. Vervolgens ga je minder melk dopen, op een gegeven moment ga je boter smeren etcetera etcetera.. kijk naar je kindje en volg je gevoel hierin. 
daarnaast kun je je kindje ook af en toe een korst geven om lekker op te sabbelen, vond mijn dochter altijd heel interessant en erg lekker. Ze is nu 20 maanden en als ik haar mee neem met boodschappen doen krijgt ze altijd het kapje van het brood, daar is ze dan de hele winkelsessie zoet mee haha!
 
Terug
Bovenaan