Fles weigeren

[quote quote=10561556]Dat is in het begin ook best spannend, maar let maar op dat je dochter het sneller door heeft dan je denkt!
wij zijn begonnen door het brood (nog zonder korst) in kleine plukjes even te dopen in (moeder)melk en dan in het wangzakje stoppen. Je kindje in het dan proeven en zal op een gegeven moment het stukje brood gaan verplaatsen met d'r tong, hierdoor kan het stukje ook weer (per ongeluk) naar buiten komen. Gewoon weer in d'r wangzakje stoppen. Als dat goed gaat (na een aantal dagen? Een week?) stop je het gedoopte stukje brood gewoon in haar mond. Vervolgens ga je minder melk dopen, op een gegeven moment ga je boter smeren etcetera etcetera.. kijk naar je kindje en volg je gevoel hierin. 
daarnaast kun je je kindje ook af en toe een korst geven om lekker op te sabbelen, vond mijn dochter altijd heel interessant en erg lekker. Ze is nu 20 maanden en als ik haar mee neem met boodschappen doen krijgt ze altijd het kapje van het brood, daar is ze dan de hele winkelsessie zoet mee haha![/quote]Oh super bedankt voor de tips
Ga het morgen even proberen
Als ik er nu wat geef vandaag toevallig komkommer die brengt ze al naar der mond en maispuff bijvoorbeeld ook ze weet dat in der mond moet.
Als ik bijvoorbeeld glas water drink en ze zit op schoot pakt ze m af en doet ze die ook in der mond en wil drinken haha ze slikt aleen nog niet door
 
Hoi hoi,
4 flessen hoort bij 6 maanden, bij 7/8 maanden hoor je officieel al naar 3 te gaan, dus daar is helemaal niks mis mee hoor

Brood indd lekker in kleine stukjes in de melk laten "soppen".
Misschien heeft ze gewoon even minder honger, zal je er niet té druk om maken
 
Terug
Bovenaan