fles weigeren

Mijn dochter van 12 weken probeer ik nu al zo'n 6 weken aan een flesje te laten wennen, maar ze trekt alleen een vies gezicht en drinkt geen druppel. Ik heb al verschillende flesjes geprobeerd, met brede spenen, smalle spenen, iedere dag zeker twee keer proberen, met afgekolfde melk, op hetzelfde tijdstip, ik heb zelfs met een speen in m'n beha rondgelopen (tip van cb) maar niks helpt!
Volgende week moet ik weer aan het werk dus je begrijpt dat ik me een beetje zorgen begin te maken.
Wie o wie heeft er nog een tip voor mij??????
 
Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar toch: je kunt iemand anders het flesje laten geven terwijl je zelf de kamer uit gaat. Soms helpt het.
Mijn eigen dochtertje heb ik met appel(dik)sap gefopt: ze vond de pap maar niets, maar toen ze de zoete appelsapspeen had geproefd wilde ze erna toch ook de pap wel.
 
Als het echt niet gaat dan is er altijd wel een mouw aan te passen.

Je hebt per dag 2 uur de tijd(als je 8 uur werkt) om te voeden of te kolven. Misschien dat je live kan gaan voeden.

En anders kan je altijd misschien ouderschapsverlof opnemen.

Vaak is er ook een regeling dat als je nog niet toe bent aan werken dat je je ziek kan melden.

succes
 
Niet te snel dat ouderschapsverlof inwisselen hoor. Er bestaat ook een mogelijkheid om via de arbodienst je ziekteverlof uit te stellen. Heeft een collega van mij ook gedaan. Maak in ieder geval tijdig een afspraak met je arbo arts en geef aan dat deze situatie voor veel stres zorgt door de tijdsdruk.
 
Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn dochtertje va 4 maanden wil nog steeds geen speen en ook geen fles. Zij wil alleen uit de bortst drinken. Wij hebben ook van alles geprobeerd.
 
Hallo, ik heb precies hetzelfde gehad. Ook ik heb een paar weken geleden een oproep op het forum gedaan. De reacties waren heel fijn, je weet dan dat je niet de enige bent met dit probleem. Ik heb het als volgt opgelost:
Elke dag op hetzelfde tijdstip een fles geven. Diverse spenen proberen om te bekijken uit welke je kindje het best drinkt. Wissel niet te snel de spenen af, want anders kan je kindje niet wennen. Het was de eerste dagen echt een marteling. Mijn dochter huilde ontzettend als ze een fles kreeg. Maar je moet echt volhouden, hoe moeilijk het ook is. Als je consequent bent gaat je kindje de fles vanzelf accepteren. Ik gebruik de Avent flessen met een brede speen. Op het kinderdagverblijf heb ik de situatie ook besproken. Zij zijn er erg goed mee omgegaan, en hebben hier ook ervaring mee. Ga je ook een keer proefdraaien op de creche? Dan kun je ook even aanzien hoe het gaat.

Ik wens je heel veel succes en sterkte, maar je zult zien dat het gaat lukken!

Gr, Diane
 
bij ons lukte het oplaatst door dat we een beetje melk in zijn mondje druppeldenen dan de speen erin en weer eventjes licht in de speen drukken zodat je baby weet dat daar melk uit komt.
veel succes!!
 
Terug
Bovenaan