flesje opwarmen ............hoe????????

hallo moeders

ik heb 3 maanden borstvoeding gegeven ,en begin het een beetje zat te worden.
nu wil ik flesvoeding geven ,maar ik heb verschillende manieren gehoord over het opwarmen.....

 1: water koken in een pannentje en daarna aflaten koelen tot je baby het kan drinken

 2: water via de waterkoker

 3: water via de magnetron   ( barleduc )

wat is nou de goeie manier en het snelst
 
help help help help help
 
Hoi Hoi

Ik wil je graag de volgende tip meegeven:

Sommige maken voeding klaar voor 24 uur, moet ieder voor zich weten, maar het blijkt niet goed te zijn. alhoewel het wel makkelijk is, altijd op dezelfde temp enzo.
Maar goed, het gaf mij ook geen goed gevoel dus ik doe het op de volgende manier:

Kook sochtends water in de waterkoker, doe dit in de maatkan van Prenatal(die kan dicht) in de koelkast, dan is het altijd op dezelfde temperatuur en weet je precies heo lang het in de magnetron moet en is de voeding altijd op dezelfde temp. Ik vind het heel fijn werken zo. Je kan ook water van bar le duc gebruiken, maar deze manier is veel goedkoper!

Hopelijk heb je er wat aan
Succes!

gr. Mieke mama van Esmee
 
hai  

dus het makkelijkst is dus de magnetron
gekke vraag mischien, maar hoelang moet dat dan (barleduc ) in de magnetron
voor direct gebruik,en is het water dan gekookt,want anders kun je net zo goed warm water erin doen  


help help help
 
Hoi Nicolien,

Wat ik altijd deed: koud water uit de kraan, opwarmen in de magnetron (even uitproberen hoelang erin, totdat het drinkwarm is), dan de melkpoeder erbij en klaar.
Geen bar le duc, geen gekookt water, gewoon kraanwater dus. Dat heeft bij ons altijd prima gewerkt, nooit last van krampjes  en je kindje krijgt gelijk wat weerstand....

Succes ermee!
Susan
 
Hoi Nicolien,

Ik ben na de borstvoeding (8 wk) overgegaan op de fles, eerst met barleduc, maar snel daarna gewoon koud kraanwater. Dit na goedkeuring consultatiebureau. Min huisarts zei al eerder dat dat net zo goed is.
Ik warm 180 ml water op, 50 sec op 800 watt. Je kan het beter iets te warm maken en even laten afkoelen, want het poeder mengt zich dan beter. Anders hou je van die klontjes.

Waar je wel op moet letten mocht je voor kraanwater kiezen; gebruik dit alleen direct. Dus als je water meeneemt op pad doe dan altijd gekookt water of barleduc.


succes met je keuze!


 
Hoi Nicolien,

Ook ik warm de flesjes van Stan (nu 10,5 maand oud en tot 8,5 maand bv gehad) op in de magnetron. Ik vond de bv vooral errug handig als je de stad in ging om een boodschapje te doen;dorst?  Ergens een  gaan zitten (v&d of park o.i.d.) en voeden maar.  Nu neem ik een klein thermosflesje mee waar gekookt water in zit en een  flesje koud (kraan-)water.  Eerst mengen in de fles tot goede temperatuur en dan pas poeder erbij. Anders heb je kans dat de melk te heet is. Te koud is op zich niet zo erg.
Ik zou geen warm kraanwater gebruiken omdat  dit meer bacteriëen zou kunnen bevatten dan koud kraanwater.
Als jullie nog op vakantie gaan en je geeft nog bv is het misschien  een tip  om  ná de vakantie over te gaan op de fles....  het is  erg makkelijk en heb je het altijd in goede verhouding en op juiste temperatuur....

Groetjes Marieke
 
HOi

Voeding aanmaken voor 24 uur kan wel hoor! Het water moet je koken natuurlijk en af laten koelen.
Daarna de poeder erin en klaar! Ik deed dit in het begin wel, dan hoefde je niet steeds 6 keer een flesje staan klaarmaken. Dat water koken deed ik aan het begin van de avond. Dan is het aan het einde afgekoeld en kun je alvast vooruit maken.
Later en nu deed en doe ik het gewoon met koud kraanwater en opwarmen.

Titiana
 
Volgends mij staat er toch echt op de pakken Nutrilon vermeld dat je
eenmaal bereide voeding niet langer dan een bepaald aantal uur moet
bewaren...en dat is geen 24 uur! Hoe lang wél weet ik niet precies,
want mijn zoontje krijgt nu gewone melk, dus ik kan niet op de
verpakking Nutrilon kijken.
 
Terug
Bovenaan