flesje opwarmen ............hoe????????

Hoi

Voeding aanmaken voor 24 uur KAN zeker wel, maar het is niet goed. Op babybox hebben we hier ook al een hele discussie over gehad er was zelfs een link   naar een site waar i nhet buitenland een kindje was overleden door die bacterie die zich vermedigvuldigd, ook in de koelkast. Ik maaktte het ook aan voor 24 uur maar na dit verhaal zet ik gewoon water in de koelkast en maak d evoeding per keer aan.
Maar ieder zijn keuze natuurlijk!

Mieke
 
Ik heb het even gechecked, er staat op de verpakking: eenmaal bereide voeding niet langer dan 24 uur in de koelkast bewaren.
Ik neem aan dat ze het er niet op mogen zetten en je er voor moeten waarschuwen als het echt niet kan. Je kunt je kind ook te 'steriel' máken.
Wel herinner ik me dat ik de laatste voeding wel altijd 'vers' aanmaakte, omdat het inderdaad anders wel wat op het nippertje is.
Ach, een ieder moet doen waar je je goed bij voelt. Tja en met borstvoeding heb je die problemen niet, maar wel weer andere. Ik gaf de eerste 10 weken borstvoeding. Vanwege werk ben ik gaan afbouwen, tot 2 voedingen. Dit liep echter terug, dan kun je kolven gaan als een idioot natuurlijk, maar dat zag in niet zitten!

Groeten Titiana
 
hallo iedereen

nou ik heb jullie tips opgevolgd..

ik heb zon poedertoren gekocht ,die maak ik dus al klaar ( ook handig als ik weg moet)
en daarna als ze dorst heb vul ik zon flesje met barleduc een paar sec in de
magnetron en klaar is het     ik moest zeggen veel makkelijk dan de borst..
want soms dronk ze een half  uurtje en nu met een flesje15 min.

trouwens ik ben weer aan het werk voor 2 dagen ( en dan past mijn man op ,die werkt 4 dagen ) en ik merk dat mijn borstvoeding toch een beetje is afgenomen,nou ik vind 3 maanden bv geven zat

ik vind een flesje geven wel veel makkelijker alleen soms loopt alles eruit ..
een nadeel is die vieze stinkluiers   men dat is wel even slikken

vraagje   hoelang wachten jullie tot je kindje een boertje laat

hoop gauw weer wat te horen  
liefs
 
Hoi Nicolien,

Meestal laat Stan vrij kort na de fles een boer (-tje). Soms ook helemaal niet. Het is een beetje wisselend. Het is afhankelijk van hoeveel lucht je kindje binnen krijgt.
Fijn dat je een ritme/gevoel hebt gevonden met flesvoeding. Het is altijd eventjes wennen om een nieuw ritme daarin te krijgen en alle handigheidjes te leren kennen. Tenminste, dat waren wel mijn ervaringen.
Toen ik weer begon met werken nam mijn BV ook wat af. Ik gaf Stan toen alleen 's ochtends en 's avonds BV, de rest van de voedingen waren opvolgmelk. Die twee voedingen waren nog aardig goed vol te houden en ook nog errug gezellig. Op een gegeven moment werd Stan nogal onrustig aan de borst en toen vond ik het wel tijd om bv helemaal af te bouwen tot 0.

Groetjes Marieke
 
hoi,
ik deed het altijd zo:
bar le duc afmeten in een maatkan. (bijv 5 keer 150 ml=750)
poeder afmeten in apart bakje (5 keer 5= 25) (apart omdat mocht je je vergissen of vertellen etc dan hoef je niet alles weg te gooien (wanneer je het gelijk in het water gooit)
water in een afsluitbare kan, poeder erbij, schudden   en in de koelkast.
wanneer het dan voedingstijd was hoefde ik het alleen nog maar in flesje te doen en opte warmen.
dit deed ik in de magnetron, geen dopjes erop e.d. hoelang ligt aan je magnetron.
ik deed altijd 20 sec, even schudden en dan weer 20 sec. vooral als het uit de koelkast kwam want dan was het kouder.
de bar le duc overigens na aanbreken wel in de koelkast bewaren...
nu gebruik ik kraanwater (hij is 9 maanden).
ik had in het begin ook gekookt water maar ik vond het zo'n gedoe, vergat het te koken dus een huilend hongerig kind wachtend tot het water af ge koeld was.
en die 50 cent per pak........ (andere optie is spa blauw, is minder afval (statiegeldfles)
succes
helma
 
Terug
Bovenaan