Ik snap dat je intuïtie het ook niet altijd weet, het is ook niet altijd even duidelijk ;-) Persoonlijk heb ik me nooit zo afgevraagd wat er aan de hand was: als ik ze aan de borst stilkreeg, vond ik het allang best 🙂
Het advies van het cb... tja, je moet zelf weten wat je ermee doet. Het is in elk geval geen medisch advies, maar meer "opvoedkundig" advies. Zij vinden blijkbaar dat je een baby al moet opvoeden en sturen.
Persoonlijk denk ik dat jouw zoontje misschien zelf bezig is zijn voedingsschema te "sturen". Hij is aan het leren doorslapen (vroeg trouwens!) en dan lijkt het me logisch dat hij overdag vaker wil eten. Hij tankt zich gewoon vol voor de nacht! Het gevolg van dat vaak drinken is dat jouw melkproductie overdag toeneemt. Als dat eenmaal voor elkaar is, heb je goede kans dat hij weer langer tussen de voedingen laat. Maar op zich is het heel normaal als hij om de 2/3 uur wil drinken hoor.
Karen, het is niet zo dat er na 5 minuten geen of amper meer melk uitkomt. Tijdens het voeden wordt er ter plekke nieuwe melk aangemaakt, dus die toevoer gaat gewoon door. Na de toeschietreflex komt juist de vette achtermelk, die goed is voor het groeien.
Groetjes,
Pauline