flesjes

hallo moeders,

als moeder in spe wil ik graag op deze moederdag even een beroep op jullie ervaring doen: welke flesjes zijn t beste om in huis te halen en hebben jullie ervaring met de avent magnetronstomer? of wat zijn jullie tips voor uitkoken?
ik wil borstvoeding gaan geven, maar wil natuurlijk wel vast wat in huis hebben voor als t niet gelijk op gang komt. graag hoor ik jullie tips. bvd groetjes en fijne moederdag allemaal!
 
Hallo,

Ook wij hebben de magnetron sterilisator van Avent en deze bevalt uitstekend, geen gedoe met een pannetje. Echt ideaal! Voor mijn zoontje, nu 6 weken, hadden we de Avent flessen, maar deze beviel niet goed. Er kwam veel lucht binnen en hij dronk er veel te snel en gulzig uit en kreeg daar weer krampjes van. Nu hebben we de difrax flessen (de kromme) en deze bevallen echt heel goed. Maar dit zal voor iedereen weer anders zijn.

Groetjes Corine
 
Als je je borstvoeding in een flesje wil geven dan is de kromme van difrax heel goed. Omdat daar de bodem los kan en de bevroren ijsblokjes van moedermelk er dan makkelijk in passen.

Verder heb ik gewoon flessen gekocht bij de favoriet dat waren 6 flessen in een doosje op een rekje. Waren goedkoop en doen het prima.
Had nog een goedkoop flesje in het klein.

Heb in het begin alles uitgekookt met een pannetje omdat ik dat een prettiger idee vond. Heb nu een magnetron sterrilisator gekocht een onbekend merk bij de babywalzz.
VOnd deze handig omdat je de flessen rechtop kan zetten over een standaardje heen ook de spenen kan je ophangen. Wat bij de meeste sterrelistors niet kan.

In zo een sterelisator kan je geen fopspenen uitkoken dus alleen flessen en flessenspenen.

SUcces
joyce mama van Mara
 
Ik gebruik ook de optieflessen van Difrax en ben hier erg tevreden mee! uit nood weleens een goedkopere gebruikt maar deze zuigt ze steeds vacuum en daarna moest ze ontzettend veel boeren en zelfs wat spugen.
Het is handig om er voor te zorgen wat verschillende spenen in huis te halen zodat je kunt proberen wat het beste bij jouw kindje past (helaas hadden wij pas de goede na 8 verschillende soorten cq merken hihi)

Ik heb ook een magnetron sterillisator (heb geen idee welk merk) Ik doe alleen wel de fopspenen erin samen met de spenen 1,5 minuut en de flessen 5,5 minuten

Ik heb even de info en het www adres opgezocht voor je:

Magnetron-stoomsterilisator

babywinkel.nl prijs:
eur 8,95

Economisch en milieuvriendelijk steriliseert het apparaat 4 zuigflessen met toebehoren in de magnetron. Het apparaat heeft een diameter van 23 cm en is geschikt voor elke magnetron. Hoogte 16 cm.

Nou hopenlijk heb je hier wat aan

groetjes Corine
 
Hoi

Wij gebruiken de flessen van Avent, en die bevallen goed. Akim heeft er vanaf zijn 2de week al borstvoeding in gekregen en deed het daar goed op. Bijna geen darmkrampjes. Alleen inderaad moet je goed kijken welke speen je erop doet. Akim gebruikte tot nu toe speen 2 . En hij is al 6 maanden. Anders dronk hij te snel. Nu heeft hij ook 1,2,3 speen vanwege papflessen. Dus daar moet je zelf even naar kijken. Ook heb ik een sterilisator eigen merk prenatal, ook niet zo duur en dat gaat uitstekend. Ook de fopspeen ging erin net zolang en dat ging goed hoor.

Veel sterkte met de bevalling!!! En alvast gefeliciteerd he. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Groetjes
 
Ik had zelf Aventflessen in huis gehaald omdat ik na een paar maanden weer aan het werk moest en de baby dus wilde laten wennen aan een flesje. (Maar het liep allemaal heel anders want mijn dochter kwam 8 weken te vroeg …) Bij de tweede zijn we na een week of 8 begonnen met oefenen met flesjes en dat ging prima.

Je hebt voor de kraamtijd in elk geval geen flesjes nodig. De eerste 4-6 weken kun je beter geen fles (of fopspeen) geven. De baby is dan nog aan het leren uit de borst te drinken en van een flesje kan hij/zij in de war raken en het verleren. Je hoeft ook geen flesvoeding in huis te halen. Stel dat bijvoeden nodig zou zijn (is het normaliter niet hoor) dan heeft de verloskundige of de kraamverzorgster dat wel. Als er bijvoeding gegeven moet worden, wordt dat niet met een fles gegeven maar met een spuitje of cupje om zuigverwarring te voorkomen.

Het is misschien een goed idee om wat meer informatie in te winnen over borstvoeding (bijv. wanneer de voeding op gang komt, hoe je het beste kan aanleggen, voeden op verzoek). Je kan bijvoorbeeld nu al eens naar een bijeenkomst van een borstvoedingsorganisatie gaan. Zelf heb ik dat niet gedaan tijdens mijn eerste zwangerschap, ik dacht dat ik wel genoeg gelezen had ;-) Maar achteraf waren er toch wel een hoop dingen die ik niet wist en was het toch meer geluk dan wijsheid dat het allemaal goed ging. Bovendien bel je makkelijker iemand op die je al eens ontmoet hebt als je met een simpel vraagje of een probleem zit.

Kijk ook eens op:
http://www.vbn.borstvoeding.nl/voorbereiden.html
http://www.vbn.borstvoeding.nl/eerste_dagen.html
http://www.borstvoeding.com/newman/een-goed-begin.html
http://www.borstvoeding.com/abon/kraamweek-in-vogelvlucht.html

Wij hebben bij de oudste een magnetronsterilisator gebruikt, maar als je een afwasser hebt kun je ook daarin steriliseren (kookprogramma). Uitkoken moet je de eerste maanden dagelijks doen, daarna is één keer per week voldoende.

Groetjes,
Pauline
 
ik gebruik nu al enkele weken de difrax fles zie zichzelf in de magnetron kan sterilliseren. Dan moet je op een speciale manier doen en dan de fles in de magnetorn en aan zetten.
het is een brede fles en dus ook brede speen beetje weg heeft van de moedertepel. ik vind hem erg fijn en het sterrilliseren gaat goed.

Groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan