flesjes

Hallo augustus moeders,
Ik ben maar eens begonnen aan de uitzetlijst. Wat veel heb je nodig. Bijna alles compleet maar met de flesjes etc kom ik er niet uit. Heeft iemand tips op mijn vraag hoeveel flesjes heb je nodig (om de dag door te komen?) en moet je dan nog apart spenen kopen daarop, met of zonder darmkrampprotectie? Ik weet het niet. Heeft een van jullie mama's praktisch advies?

bij nmijn 1ste kindje heb ik een starterspakket van avent gekocht
wat mij en m'n zoontje heel goed bevallen is...ben nu zwanger van ons 2de kindje en heb de nieuwe starterspakket alweer in huis staan!!!
hier wat info van de avent site...

Deze Avent startset voor pasgeborenen bevat vier AVENT zuigflessen (2 van 260ml en 2 van 125ml), allemaal voorzien van een speen voor pasgeborenen, een AVENT fopspeen voor pasgeborenen om de nieuwe aanwinst te kalmeren, een AVENT flessenborstel, die speciaal is ontworpen om alle delen van flessen en spenen te reinigen. Een flessentang zorgt ervoor dat flessen en spenen steriel blijven tijdens het in elkaar zetten.

Alle flessen zijn BPA vrij!

Heeey,
Ik ben echt een anti-AVENT-fan.....sorry becky :s
Mijn zoontje kreeg er vreselijk krampen van en ben toen overgestapt op de flessen van Dr Brown en ik zou niet meer anders willen/aanbevelen!

Over de hoeveelheid aan te schaffen valt te discussieren.....wil je borstvoeding geven? Als je bv gaat geven kun je eerst wel met 1 klein flesje af om eventueel afgekolfde melk uit te geven (zorg wel altijd voor een reservespeen in huis, je start met nr 1). Als je het fijn vindt kun je natuurlijk altijd een reserveflesje achter de hand houden.
Als je geen bv gaat geven, zou ik persoonlijk minimaal 2 flesjes aanschaffen.
Als je een flesje koopt zit daar over het algemeen een speen op, meestal een nr 1 speen.

Hoop dat je vraag zo een beetje beantwoord is! Zoniet of als je nog meer vragen hebt, laat maar horen ;)

Succes met de aankopen!!

@liefkleintje...maakt niet uit...iedereen heeft zijn eigen ervaring...maar onze zoon had nergens last van...elke baby is ook weer anders...in de flessen die ik zo'n anderhalf jaar geleden heb gekocht is de airflex daar zit een tweedelige antikrampjes-systeem bestaande uit de AVENT-speen en een adapterring. :)
als het goed is zit er een dr. brown fles in de babydoos...had hem in 2009 er tenminste bij gekregen..

Ik heb wat Avent flesjes in huis omdat die op m'n kolf passen. Mijn kinderen drinken niet goed uit de Avent flesjes (eigenlijk alle flesjes met een brede speen), dus giet ik de melk over in een "gewone" fles van de Hema, dus met een smalle speen. Zo'n standenspeen heb ik dus nooit gebruikt. Ik ben heel tevreden over de smalle Hema flesjes! Ik doe de flesjes gewoon in de vaatwasser. Ik heb er denk ik een stuk of 10. Altijd makkelijk als je een dagje weg gaat en je wilt wat flesjes mee nemen (ik neem altijd kant-en-klare voeding mee).

Mijn kids hebben overigens nooit last gehad van krampjes.

Als je kindje eenmaal geboren is, merk je vanzelf welke fles en speen het beste bij jou en je kindje past.

Hoi,

een vriendin van mij werkt op de kraamafdeling van het ziekenhuis en raadde mij de flessen van avent af. Hun ervaring daar is dat er zoals al gezegd is heel veel kinderen niet of niet goed drinken uit de flessen ivm de brede speen. Zij zei tegen mij dat eigelijk alle andere flessen goed waren zonder brede speen. Buiten het feit dat avent erg duur is kun je schijnbaar ook alleen maar spenen van avent er op plaatsen terwijl je voor de meeste andere flessen dus ook andere spenen kan kopen van verschillende merken zonder al te veel kwijt te zijn.
Voor mij wordt het de 1e dus ik kan niet oordelen. Ik moet het ook nog uitzoeken maar dit is wat mij verteld is.

ook mijn kinderen dronken echt heel slecht met de de avvent flessen dus zou er niet te veel kopen en eerst kijken welke flessen je bevallen voor je er een heleboel geld aan uit geeft.

ik ben een januarie 2010 mama en een aankomende juni 2011 mama,en wij hebben bij de 1e en gaan nu bij de 2e ook de Dr Brown flessen gebruiken,ik wil geen andere meer!

Terug
Bovenaan