Flessen afbouwen

wij zijn met 1 jaar gewone melk gaan geven bij het ontbijt, dus een tuitbeker (inmiddels open beker) met gewone melk en een boterham. Dat ging meteen goed. Er is een tijd geweest dat mijn dochter 3 boterhammen at 's ochtends (groeispurt?), inmiddels eet ze er een of 2. ik zou het aantal boterhammen laten afhangen van de behoefte van je kindje.
Mijn dochter is inmiddels 22 maanden en krijgt 's avonds voor het slapen nog steeds een flesje (opgewarmde) gewone melk. Niet veel, iets van 100 ml.. maar ze vindt het heerlijk om tijdens het voorlezen een flesje te drinken, daarna tanden poetsen en naar bed. 
Oftewel, ik zou lekker kijken naar de behoefte van je kindje en waar jullie je goed bij voelen.. 
 
Water drinkt hij tegenwoordig echt heel goed, dus vocht krijgt hij genoeg binnen. Het cb gaf aan dat het tijd werd om de flessen af te bouwen en in de ochtend over te gaan op brood. In de avond vind ik het ook nog een fijn moment samen en hij geniet er ook echt van.
Adviseren jullie dan vooral om langzaam aan over te stappen op gewone halfvolle melk? En deze warmen jullie dan ook gewoon even op in de magnetron? De kleine volgen vind ik in dezen een lastige, omdat het lijkt alsof hij altijd wil/kan eten..
 
Terug
Bovenaan