Flessen ophogen, hoe??

Daan krijgt nu sinds twee weken overdag vier flessen van 150/5 en de fles van 22.30u 180/6. Nou heb ik het idee dat hij niet meer genoeg heeft aan 150/5 dus ben ik 160/5 in zijn flessen gaan doen..

Volgens de verpakking van Friso mag Daan vijf voedingen van 180/6 want hij weegt nu meer dan 5 kilo, maar dat vind ik wel een heel grote stap ineens!

Hoe pakken jullie dit aan?

Als je zoontje het lekker opdrinkt, kan t gewoon! Of misschien laat ie eerst eens 20 of 10 cc staan. Gewoon kijken wat ie doet, het kan geen kwaad!

Ik ben gewoon van de max uitgegaan als ik weer een schepje meer in de fles moest doen, en dan kijken hoeveel hij opdronk en liet staan. Na een paar dagen ging dan de hele fles al leeg maar hij kon ook de volgende voeding ineens weer een flinke laag laten staan. Uitproberen! Als hij teveel binnen krijgt merk je dat ook als hij na elke voeding een mondje teruggeeft (dat is bij ons in ieder geval zo, er zijn ook natuurlijk ook kinderen die altijd wel iets spugen ongeacht hoeveel ze drinken).

Ik ben drie weken geleden ook gewoon overgegaan van 150 naar 180, vond ons zoontje geen enkel probleem. Hij komt nu lekker om de 5 uur en om 19.00 uur geven we nog wel een flesje van 150, zodat ie om 23.00 weer wil!

Helaas slaapt die van ons niet van voeding tot voeding, dus ik voed op schema anders krijgt hij veel te veel binnen ;)

Ik geef nu 180/6 en giet terug naar 180cc. Vandaag begonnen en gaat prima op!

Ja, idd Bibi.. Hij moet wel die fles van 22.30u leegdrinken anders gaan we de nacht niet goed in....

Ik doe ook altijd als Lisa haar fles elke x leeg drinkt dan hoog ik het weer op en als ze dat weer elke x opdronk en ik het idee had dat ze wel meer op kon dan deed ik er weer meer in, en soms drinkt ze wel alles op maar laat ook heel vaak nog wat staan, maakt niks uit.
Ze mogen maximaal 1liter hebben.
Succes

Maike drinkt nog steeds niet al haar flessen leeg... totdat ze na een lege fles nog zit te happen doe ik ff niks... of ze moet heel weinig gedronken hebben en dan doe ik vooraf al wat meer er in maar het is nog nooit gelukt

hier 6 flessen van 120/4 en ze weeg +- 4600 gram
dus ze krijgt nog steeds wel genoeg..

wat marian zegt.... niet boven de liter gaan, en als ze erg hongerig zijn na 4 mnd een beetje rijstebloem

Terug
Bovenaan